Belgrád: Új villamosok után új trolik is érkeznek a szerb fővárosba, miután a belarusz Belkommunmas 83 trolibuszt szállításáról szóló tendert nyert meg Belgrádban. A versenytársak az ukrán LAZ, és a szerb-kínai Globus Auto voltak. A várhatóan alacsony ajánlati árak miatt a nagy gyártók nem is indultak el a járműbeszerzésen, amit a Belkommunmash közleményében ki is emel. Az első 10 darab, 321-es sorozatszámú kocsi már idén októberig megérkezik, a maradékot 2011 márciusáig várják Belgrádban. A trolik össz beszerzési ára 18 millió euró, azaz egy troli ára mintegy 58,5 millió forintba került. (köszi fuad!)
Curitiba: A 2010-es Globe Award fenntartható város díjat a közlekedési berkekben leginkább a duplacsuklós BRT buszokról híres Curitiba nyerte el. A díjat másodjára osztották ki, az előző évben Cardiff volt a nyertes.
Granada: Az elmúlt pár hétben már többször is foglalkoztam a granadai villamostenderrel, először annak kapcsán, hogy eldőlt, melyik cégeknek van esélyük járművet szállítani a 2012-ben megnyíló villamosvonalra, azután pedig azért, mert egy meglehetősen extravagáns skicc született arról, hogyan is fognak kinézni az új kocsik. Nos, tovább nem kell találgatni, ahogy várható volt, a Siemens, és a Vossloh ellenében a CAF szállíthatja le a 13 kocsit a 15,9 kilométer hosszú vonalra. (csak nekem tűnik kevésnek a darabszám a vonalhosszhoz viszonyítva?) A 43,9 millió eurós szerződésben egy további négy járműre szóló opció is szerepel.
A 30 méter hosszú, 2600 mm széles kocsik fel lesznek szerelve a CAF ACR jelű energiatárolási rendszerével is, köszönhetően annak, hogy összesen 4,7 kilométer hosszban négy különböző helyen lesz a vonalon felsővezeték-mentes szakasz.
Riga: Megérkezett az első Skoda Rigába, ami mind a cseh gyárnak, mind a lett fővárosnak mérföldkő. Riga számára azért, mert a városban ezek a kocsik lesznek az első alacsonypadlós járgányok. A Skoda számára pedig azért, mert Prága után itt mutatkozhat be először a teljes hosszban alacsonypadlós ForCity kocsi. A villamosbeszerzésre kiírt tendert még 2008-ban nyerte meg a Skoda, vállalva, hogy mintegy 3 milliárd cseh koronáért 20 darab 31,6 méter hosszú, 2500 mm széles villamost szállít le, a helyi igényekhez alkalmazkodva természetesen 1524 mm-es nyomtávolsággal. A szerződés tartalmaz egy további 32 darab járműről szóló opciót is (ez nincs benne a fenn említett árban), ennek érvényesítésének időpontja egyelőre nem ismert. A szerződés pillanatában a legnagyobb export-rendelése volt ez a Skodának a villamosok terén, azóta Wrocław beelőzött.
Sydney: Pár hónapja még arról írtam, hogy megszületett azon konzorciumok listája, akik eséllyel pályázhatnak Ausztrália első metrójának a megépítésére Sydneyben. Most meg arról kell írnom, hogy a metrót lefújták, a februárban bemutatott új városi közlekedésfejlesztési tervben már nem szerepel a metró egyáltalán, helyette a terv a meglévő light rail vonal fejlesztését, új elővárosi vasúti szerelvények vásárlását, új buszok, és kompok üzembehelyezését írja elő. A metró törléséhez kapcsolódóan a város mintegy 300 millió ausztrál dolláros kompenzációt kell kifizessen különböző cégeknek.
Fotók forrása: wikipedia, citytransport.info, h87-grausti