PTinfo

PTinfo

Alicante csillagai

2011. február 14. - mestska

Kevesen tudják még a villamosok iránt érdeklődők közül is, hogy Alicante villamosüzeme milyen változatos, egy- és kétvégényú pályák, felszíni, viadukton és alagútban vezetett viszonylatok, de még tram-train is előfordul a 99 kilométeres (!!!) hálózaton. (igazából ez ötvennek kevesebb, hisz az L9 motorvonatokkal kiszolgált vasúti viszonylat. Hogy mégsem annyira ismert, mégsem olvasni példaként, mint a spanyol S-Bahn hálózatok megtestesítőjét, arról valószínűleg a ritka menetrend is tehet. A városi viszonylatok is 20-30 perces követési idővel közlekednek, a tram-train szakaszokra pedig a 30-60 perces követési idő a jellemző. Az éves utasforgalom sem kiemelkedően magas, 5,2 millió utast számoltak 2010-ben, bár a szám évről-évre növekszik, ahogy a hálózat is bővül évről-évre. (tavaly például megnyílt a tengerparti hurokvonal - a PTinfon is szó volt róla)

Le a mélybe (fotó: Daviolo)

Az aktuális fejlesztés a 12 kilométeres, tavasszal megnyíló L2 jelű vonal, ahol a vonali próbák februárban kezdődnek el. A tengertől távolabb eső részeket, illetve az egyetemet kiszolgáló új viszonylat belső végállomása Luceros lesz, az a földalatti állomás, amely tavaly nyáron, június 19-én nyílt meg.

Mivel akkor nem szerepelt a PTinfon, így érdemes róla megemlékezni.

Aluljárószint zölddel és jegypénztárral (fotó: Skyscrapercity/jrg85)

Luceros állomás a Plaza de los Luceros (pardon, a Plaça dels Estels) alatt épült ki, ezzel Alicante (pardon, Alacant) legemlematikusabb tere (Google Maps) is villamoskapcsolathoz jutott. Az új állomás mindössze egy megállónyi hosszabbítást jelentett a korábbi Mercado végállomástól. Az új vonalszakasz 536 méter hosszú lett, végig a föld alatt futva. A kiépítéssel párhuzamosan teljesen megújult maga a tér is, a Daniel Bañuls által 1931-ben tervezett szökőkúttal együtt. A munkálatok összesen 70 millió euróba kerültek. 

Ellenörző kapuk a bejáratnál (fotó: Skyscrapercity/jrg85)

Az állomás átadásával valamennyi eddig a Mercadoig közlekedő viszonylat immár Lucerosig közlekedik, 10 perces követést biztosítva a közös szsakaszon. Ugyanakkor az új megálló új viszonylatot is magával hozott: a már említett tengerparti hurokvonal kétfelé szakadt. Az óriáshurokból a négyes viszonylat immár nem a Puerta del Mar felé halad tovább, hanem a belváros irányába. A hiányzó két megállót Puerta del Mar és Sangueta között pedig egy új shuttle járat, a 4L szolgálja ki. (hálózattérkép)

Vonat érkezik (fotó: Daviolo)

Luceros 2010-ben a 457 ezer utasával a teljes alicantei második legforgalmasabb megállójává nőtte ki magát, holott csak fél éve van nyitva. A legforgalmasabb Mercado 818 ezer utassal, de várhatóan idén ez a sorrend megfordul, és így is marad a Lucerostól egy állomásnyira fekvő, már épülő folytatás megnyitójáig, amely az alicantei pályaudvart szolgálja ki.

Akit részletesebben érdekel az alicantei hálózat, az kövesse nyomon ezt az erre szakosodott oldalt.

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr672657615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása