Bár hozzánk hasonlóan a lengyel városokban is meglehetősen kicsi részesedésük van jelenleg az alacsonypadlós villamosoknak, megjósolható volt, hogy a mi villamostendereinkkel párhuzamosan náluk, és más közép-európai országokban is elindulnak a villamostenderek. Varsóban már az előzsűrizés is megtörtént, most újabb két város van soron, Poznan, és Gdansk. Mindkét város a 2012-ben, Lengyelországban (és Ukrajnában) rendezendő futball Európa bajnokság megkezdéséig szeretne beszerezni új, alacsonypadlós járműveit.
Mindkét tendert várhatóan januárban írják ki, a poznani tender előreláthatóan 40+20, a gdanski 35 új, alacsonypadlós jármű megvételéről fog szólni.
Mindeképp érdemes megemlíteni, hogy az új villamosokon felül Gdansk 46 darab, eredetileg Dortmundban futó Düwag N8C járművel lesz gazdagabb, melyből 9 már jelenleg is a városban van. Ez, és az új járműbszerzés lehetővé teszi, hogy 2012-re, az EB idejére a városban jelenleg még nagyszámban futó Konstal villamosok részaránya töredékére csökkenjen.
Köszönhetően az Uniós forrásoknak, Lengyelországban 2012-ig egyes szakértők mintegy 350 új villamos érkezését várják, elsősorban a nagyobb villamosüzemekbe. A tendereknél a hazai pálya előnye kérdéses, bár több hazai villamosgyártó is szeretne labdába rúgni, a már ismertnek -és referenciát felmutatni képes - PESA-n kívül a Cegielski, a Modertrans, és a Solaris próbálkozása is várható valamilyen szinten.