A Hankai villamos Japán egyik kevéssé ismert villamosüzeme Oszaka, és Szakai között. (Bár ha jobban belegondolunk, a japán villamosüzemek meglehetősen egyediek, nem igazán hasonlíthatóak össze az európaiakkal. Néha olyan érzésem van, mintha megragadtak volna a nosztalgia és a modern üzem között félúton egyfajta vegyessalátaként.) A vonal 14,6 kilométer hosszú, kiegészülve egy 4,6 kilométeres szárnyvonallal, melyet Uemacsi vonalnak neveznek.
A két vonalon a nyárig összesen három viszonylat közlekedett.(térkép itt) A fővonali, és mellékvonali, egymást Szumijosiban keresztező viszonylat mellett mellett létezett egy harmadik, mely a mellékvonalról a fővonal Abikomicsi állomásáig járt.
Júlus 4-e óta ennek, az Abikomicsiig járó viszonylatnak több kocsija kifut a fővonal Hamaderaekimae állomásáig, lényegében egy új viszonylatot létrehozva. (térkép itt)A kialakítás korábban is létezett, 36 évvel ezelőtt szűnt meg. Újonnan való létrehozását a terület fejlődése, illetve a vonalon belüli utasszám-változás indokolta. Az üzem ugyanis nagyon-nagyon messze van egykori fénykorétól, míg a hetvenes évek közepén a fővonalon napi 130 ezren, a mellékvonalon 110 ezren utaztak, addig ma ez a szám a fővonal esetén mindössze 8000, a mellékvonalé 14 ezer. A pályán végighaladva, és a vonal elhelyezkedését nézve, azt hiszem, ez nem is csoda
A fejlesztések várhatóan magával vonják a mellékvonal utasszámának növekedését, így a jobb kiszolgálás érdekében született meg az egyelőre csak reggeli, és délutáni csúcsban járó új járat. (A fővonal végállomásának menetrendjét lásd itt. A piros keretes járatok haladnak tovább a mellékvonal felé. Érdemes megnézni, hogy az utasszám alacsony volta ellenére 12 percenként indulnak a kocsik)