Mit csináljon a város, ha meglehetősen dimbes-dombos, és egyes városrészek csak nehezen, vagy nagy kerülővel közelíthetőek meg? Mivel Caracasra mindez igaz, ezért a város a kolumbiai Medellín példáját követve úgy döntött, kiépíti saját Metrocable rendszerét. A Metrocable lényegében egy kabinos függővasút, mely egy városrész számára közvetlen kapcsolatot teremt a város közlekedési ütőerével, a folyamatosan bővülő metróval.
Caracas esetén a Metrocable lényegében ugyanazt a szerepet tölti be, mint az amúgy 24 városi, és 5 elővárosi viszonylattal kiépített Metrobús rendszer. Az első Metrocable vonalat január 20-án adták át, a vonal hossza 1,8 kilométer, a metróhálózathoz való csatlakozási pontja a Parque Central állomás, mint az a metrótérképen is látható.
Az új tömegközlekedési viszonylat összesen öt megálló hosszú, a kabinok sebessége 5 m/s, mely érték az egyes állomásokra való beérkezéskor kettő alá csökken. A vonalon összesen 52 kabin üzemel, mindegyikben nyolc ülő, és 2 állóhely található. (az állóknak azért nem lehet olyan kényelmes) A kabinokat a svájci CWA cég készítette, míg a rendszert az osztrák Doppelmayr rakta össze. A vonalon a menetidő 10 perc körül alakul.
A reggel héttől este hétig üzemelő vonal a San Augustín negyed és környékének mintegy 40 ezer lakosát szolgálja ki. A vonal alapkövét 2006-ban helyezték el, az építési munkák 2007 áprilisában indultak meg, az összköltség 262 millió dollár, azaz majd' 50 milliárd forint volt. Jó sok.
Ezt így gondolják mások is, különös tekintettel arra, hogy eredetileg 50 millió dollár volt a betervezett költség, s mert a vonalat már 2008-ban át kellett volna adni. Szintén kritikus véleményke érkeztek arról is, hogy a Metrocablere fordított pénzt hatékonyabban el lehetett volna költeni, pl. hasonló BRT rendszerre, mint a szomszéd főváros, Bogotá sikeres Transmilenio rendszere.
A megnyitón Chávez elnök elmondta, hogy ez csak az első a sok közül, és továbbiak fognak megnyílni. Az elképzelések szerint a következő vonalat 2012-ben tervezik átadni, hossza közel öt kilométer lesz.
A fotókat Railfan készítette.