PTinfo

PTinfo

Az Ansaldo a nyertes Miskolcon

2010. március 25. - mestska

Végre! Úgy tűnik, végjátékához közeledik a három hazai, párhuzamosan futó villamostender közül a második, a miskolci is. A tender nyertese az olasz Ansaldobreda lett - ahogy várható volt -, így ő szállíthatja le a miskolciak által beszerezni kívánt 31 darab villamost. Persze nem tudni, hogy az élesszemű konkurens cégek jogi osztályai nem dolgoznak-e máris azon, hogy valamilyen fogást találjanak az Ansaldon. Maradjunk annyiban tehát egyelőre, hogy nagy valószínűséggel az olaszok nyertek Miskolcon, de ahogy problémák merültek fel Debrecenben is, úgy még itt is bármi lehet a szerződés aláírásáig.

Az új, Sirio családba tartozó, teljes hosszban alacsonypadlós kocsik a korábban említetteknek megfelelően 67,8 millió euróba kerültek a városnak. Az első két új villamos a szerződés alapján 2012.  január 31-én kell megérkezzen, majd 2012 tavaszától havonta két kocsi fog Miskolcra érkezni, az utolsó egység megérkezésének határideje 2013. január 31. Mind a 31 kocsi megérkezte azt jelenti, hogy Miskolc számára lehetőség lesz selejtezni, esetleg eladni a városba egyaránt használtan érkezett cseh és osztrák kocsikat. 

Jelen tender már a harmadik volt Miskolcon, melyet villamosbeszerzés ürügyén írtak, egyben a legtöbb indulóval rendelkező. A győztes Ansaldo mellett benyújtotta pályázatát a spanyol CAF, a cseh Skoda, és a német Siemens is. Az első három pályázó már többször megjelent az immár sokadik eljárásban bonyolódó villamostendereinken, a Siemensnek azonban ez az első pályázata. Sikeresnek egyelőre ez a pályázatuk sem néz ki, a pályázatot értékelő Bizottság kizárásukat javasolta, mivel ajánlatuk nem felelt meg az ajánlati felhívásban vagy dokumentációban rögzített valamelyik feltételnek. (ha valaki tudja pontosan min buktak el, akkor az írja be ide is, legyen szíves). 

Az AnsaldoBreda mellett összesen tehát ketten maradtak, a második helyen a CAF, a harmadikon a Skoda végzett. 

Dicsérnem kell most a projekthonlapot is, a villamosbeszerzés eredményességéről ugyanis már a kihirdetés napján megjelent az információ, sajnos eddig a honlap nem büszkélkedett gyakori frissülési mutatókkal. 

Az új villamosokat a projekthonlap Magyarország legszélesebbnek nevezi, és ez így is van, az új kocsik ha minden igaz, 2,65 méter szélesek lesznek, hasonlóan több új villamosüzemhez. A szélesség lehetővé teszi 2+2 székelrendezés kialakítását úgy, hogy kellő szélességű folyosó marad az egyes ülések között.  Összehasonlításképpen: a ma Miskolcon futó Tátra KT8D5 kocsik szélessége 2,5 méter, a Bécsből importált E1-esek pedig 2,2 méter szélesek mindössze.
 

A győztes AnsaldoBreda amúgy meglehetősen nagy múlttal rendelkezik a vasúti járműgyártás területén, villamosaival Olaszország több városán túl (a blogon már szó volt Milánóról, Sassariról, Nápolyról, és Bergamoról is) megtalálhatóak Göteborgban, Athénban, a török Kayseriben, és az USA több városában is. Sajnos az elmúlt években az Ansaldo presztizse érzékelhetően romlott, köszönhetően különböző, villamosszállításokat is érintő határidőcsúszásainak, illetve a leszállított járművek technikai problémáinak. Csak remélni merem, hogy Miskolcon ez nem valósul meg, és a város komolyabb technikai problémáktól mentes, pontosan leszállított járműveket fog kapni.

Hajrá Miskolc!

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr21868017

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2010.03.25. 23:50:19

hát a Tátrákat még biztos, hogy jó áron el lehet adni.

stefipeti · http://kozhir.blog.hu 2010.03.26. 07:20:54

A kérdés az, hogy 2-3 év múlva is el lehet-e. Amúgy csúszkálásban, nem csak az Ansaldo lehet itt Miskolcon a ludas, hanem az egész projectvezetés. Még midnig nicsn egy kapavágás sem, foltozgatják össze-vissza a pályát, hogy legalább rajta maradjanak a villamosok, és mindig csak ígérgetik azt a bizonyos kezdést. Persze az embernek mindig a holnap a legnehezebb nap...

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.03.26. 08:40:04

@stefipeti:
Tőlünk keletre szerintem bármikor el leehet adni a régi járműveket.

mestska · http://cities.blog.hu 2010.03.26. 09:17:49

@Fricy:

én egyáltalán nem vagyok biztos benne, hogy tőlünk keletre bármikor el lehet adni ezeket a járműveket. Iszonyú sok német kocsi vándorolt keletre az emúlt években, az oroszoknál is egyre több új orosz kocsi jelenik meg. Azalatt a három év alatt, míg az Ansaldo leszállítja a kocsikat, tovább fog a piac szűkülni.

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2010.03.26. 09:33:12

@mestska: szeged majd megveszi és felújítja őket, NF-középrésszel :)
el lehet majd őket adni, a kérdés, mennyiért.

Haynau (Sons of Monarchy) 2010.03.26. 10:37:12

Az Ansaldo szállított már Magyarországnak, igaz annak van már néhány éve:

666kb.com/i/bhte7pagmc5uw1sse.jpg
"Carro Veloce CV-33" ill. "CV-35". A max. 13,5mm páncélzat mondjuk egy erösebb köpésnek sem állt ellen, a 20mm-es nehézpuska sem volt rettentö. A villamos csak jobb lesz ennél...

mestska · http://cities.blog.hu 2010.03.26. 10:48:30

@Haynau:

huh, ilyeneket is vettünk az Ansaldotól? Nem is tudtam :) Köszi!

tompus 2010.03.26. 10:50:16

Jó szerződést kell kötni. És akkor csúszhatnak, elromolhatnak, annál olcsóbb lesz. És nem olyat, mint a bkv-nál.

mestska · http://cities.blog.hu 2010.03.26. 10:50:23

@Radio Free Aberrania:

lehet, hogy el lehet adni, de szerintem a Fricy által említett _bármikor_ túlzásnak tűnik.

nitro1 2010.03.26. 12:35:19

@stefipeti: én úgy tudom, hogy a végállomás utáni, útban levő felvásárolt épületeket már elkezdték bontani.

mateka00 2010.03.26. 14:39:26

@stefipeti: Sztem amíg nem tudják, hogy pontosan milyen jármű közlekedik majd a jövőben, addig felesleges elkezdeni "kapálni". Azért pl az fontos, hogy milyen széles, magas a kocsi pontosan mondjuk a megállók kialakítása, ill a párhuzamos sínpárok közötti távolság szempontjából. Na meg meg kell oldani, szervezni a villamos pótlását hatköbméter busszal, mert ha ezt elkezdik, akkor onnantól kezdve sztem muszáj leállni a teljes villamosközlekedésnek. Hát meg igaz, már egy ideje megvan az eredménye a pályaépítési tendernek, azért bele telik egy időbe míg összeszedik az építkezéshez hozzávaló "cókmókot". Nem hiszem, hogy ekkora volumenű melóhoz csak úgy raktáron van minden...

Pályaelhagyó autóversenyző 2010.03.29. 12:40:26

miskolcra is a milanoihoz hasonlo muanyag fortelmet szallitanak? mert akkor lesz nagy siras-rivas, hogy megint mire ment el a penz...

mestska · http://cities.blog.hu 2010.03.29. 12:46:59

@Pályaelhagyó autóversenyző:

a típus ugyanaz, a belső berendezés függ a várostól is.
süti beállítások módosítása