Ami bekövetkezett korábban Debrecen esetén, az most megismétlődik Miskolcon is. A villamostenderen résztvevő négy cég közül előbb a három vesztes élt jogorvoslati kérelemmel a Közbeszerzési Döntőbizottságnál, majd a beadványok hatására a Döntőbizottság megtiltotta Miskolc számára a szerződéskötést az elvileg nyertes AnsaldoBredával.
Egyelőre nem tudni pontosan milyen okokra hivatkozva kérte a három vesztes cég (a CAF, a Skoda, és a Siemens) a jogorvoslatot, a pletykák Debrecenhez hasonlóan itt is elírt számokról szólnak.
A három cég közül a Skoda és a CAF április 2-án, a Siemens április 6-án nyújtotta be a kérelmet, döntés várhatóan májusban születik majd - már ha születik, hiszen az első tárgyalás Debrecenben is eredmény nélkül zárult. Debrecen esetén elég biztosnak tűnik a tender megismétlése, ha Miskolcon ez nem is ismétlődik meg, szerződéskötést várhatóan csak nyáron látunk, bő évvel az eredetileg tervezett után.
A tét Miskolc esetében egyébként 31 teljesen alacsonypadlós kocsi leszállítása a megújuló, és Felső-Majláth felé meghosszabbodó villamosvonalra. A szereplők a Siemens kivételével a villamospiacon regionális cégeknek számítanak, így minden egyes külföldi megrendelés fontos lehet a számukra, az pedig, hogy a két tenderen az indulók köre közel ugyanaz, ám nyertesnek eltérő cégeket hirdettek ki, további ádáz jogi vitákat vetít előre.