A dán főváros rendelkezik Európa egyik legfiatalabb metróüzemével, a ma a hálózatot alkotó, jókora szakaszon közös pályán haladó M1 és M2 jelű vonalak első ütemét 2002 végén nyitották meg. A 21 km hosszú hálózat teljesen automata üzemű, az AnsaldoBreda által gyártott szerelvények vezető nélküliek.
A hálózat bővítésére - egy új harmadik vonal megépítésére a közelmúltban írták ki a tendert. A kivitelezővel a szerződés előreláthatólag 2010-ben lesz megkötve, az új vonal átadását 2018-ra tervezik. Az új, 15 km hosszú vonal egy belváros körüli körjárat lesz, feltárva az eddig metróval és a helyi elővárosi vasúttal (S-Tog) nem kiszolgált területeket.
Az új vonal tulajdonképp mindjárt két viszonylat lesz, az M3 a teljes gyűrűt be fogja járni, míg az M4 az M3 betétjárataként csak a kör alakú vonal keleti szektorait, így biztosítva az eltérő utasforgalmi igényekhez szükséges kapacitást.
A költségeket 15 milliárd dán koronára (560 milliárd forintra), a várható utasszámot 275 000 utasra becsülik naponta. Amennyiben az előrejelzések pontosak, akkor a mai 115000-s utasszámhoz képest a koppenhágai metró használóinak száma több, mint háromszorosára nőne. A becslések azonban a várható utasforgalom negyedét a tömegközlekedést először használókra alapozzák, ami innen, messziről erősnek tűnik talán. Ismétlem: talán.
Egy kicsit visszatérve még a jelenlegi koppenhágai vonalra, mint automata metróra. A vonalon csak a földalatti állomásokon van peronkapu, utaskisérő viszont a vonatok jó részén található. Feladatuk a vész esetén való segítségnyújtás mellett elsősorban az utasok tájékoztatása, illetve jegyárusítás. (Merem remélni, hogy a hasonló elképzeléseket felvonultató M4-ünk esetén az utaskisérőknek rendes egyenruhájuk lesz, és legalább egy idegen nyelvet beszélnek majd alapfokon)
További érdekesség, hogy az automata üzem kezdeti problémái okán a metró menetrendszerűsége 85 és 95% között mozgott, mára 99% környékére sikerült feltornászni. A problémákat elsősorban a peronfalakon található ajtók működése okozta. Számítani kell tehát rá, hogy ha a dánoknál nem ment azonnal flottul a dolog, nálunk sem fog.