A hongkongi tömegközlekedési üzemeltető, az MTR tovább bővíti a fennhatóságát: legutóbb Stockholm bevételéről emlékeztünk meg itt is, illetve említésre került, hogy próbálkoznak Newcastleben, és Dublinban is, most azonban a távoli Európa helyett a szomszédos városra, Shenzhenre vetették szemüket.
Shenzhen különleges helyzetben van, és volt mindig is: Hongkonggal való szomszédsága miatt eltért a többi kínai nagyvárostól mindig melyet 1980-as különleges gazdasági övezetté való nyilvánítása tovább fokozott. Az agglomerációval együtt több, mint 8 milliós város metróhálózata a kínai metróépítési boom idején, a 2000-es években indult el, az első vonalat 2004-ben adták át. Ma két, egyaránt a hongkongi határtól induló vonal üzemel, összesen 21,8 kilométer hosszban. (térkép itt)
A március 18-án kötött egyezség értelmében a második, 4-es számú vonalat az MTR 16 kilométerrel és 10 megállóval hosszabbítja meg. Utóbbiak közül az egyik átszállási lehetőséget biztosít a leendő nagysebességű vasútvonalra is. Az építés mellett a vonalat az MTR fogja üzemeltetni is, átvéve a vonal első szakaszát is, az elkövetkező 30 évben.