A legtöbb villamosbarátnak mond valamit Blackpool neve. Na nem azért, mert az üzem maga olyan hatalmas lenne, 17,7 kilométeres hálózathosszával messze nem tartozik a legnagyobbak közé. Blackpool azonban mégis egyedi, egyészt az egyetlen villamosüzem az egyesült Királyságban, mely túlélte a nagy villamosírtást az ötvenes-hatvanas években, és azon kevés villamosüzemek egyike, ahol emeletes villamosokat találunk.
A blackpooli villamos ma már sokkal inkább látványosság a villamosbarátok, és az idelátogatók között, mint valódi, hivatásszerű közlekedésre szolgáló üzem. A rengeteg féle, innen-onnan származó, változatos színű kocsi is ezt a látszatot kelti.
A modernizáció szele azonban ezt az üzemet sem kerüli el, Blackpool a hagyományőrzés mellett irányt is mutathat a többi angliai városnak, ahol a kormányzati elképzelések, az egyes városok lelkesedése ellenére a villamos, mint a XXI. század főnixmadárként hamvaiból újjáéledő közlekedési eszköze egyelőre csak elvétve jelenik meg. Az angliai villamosfejlesztések nagyságrendjét össze sem lehet hasonlítani a spanyol, olasz fejlesztések mértékével, a franciákkal pedig pláne nincsenek egy súlycsoportban a szigetlakók ilyen téren. ("Hülye angolok, angol hülyék")
Blackpool a teljes üzem modernizálását tűzte ki célul, a teljes pálya megújítását, új, alacsonypadlós járművek beszerzését, és mindehhez egy új remíz építését is. A pálya, valamint a remíz kiépítéséről, illetve a járművek gyártójáról szóló tenderekben tegnap hírdettek végeredményt. Eszerint a pályát a BAM Nutall, a remízt a Volker Fitzpatrick, míg a járműveket a Bombardier szállíthatja. Bár elvileg három járműszállító indult, nem sikerült kiderítenem ki volt a másik két nevező a Bombardier melllett. Aki tudja, írja meg légyszíves.
A Bombardier a 16 darab alacsonypadlós, 32 méter hosszú kocsit 2012 húsvétjáig szállítja le.