Amint korábban gondoltam, a legutolsó wrocławi villamostenderen valóban nem született meglepetés, a helyi illetőségű Remonty i Modernizacja Tramwajów Protram Wrocław Sp. z o.o cég ajánlata nyert, mely nevéhez méltóan a Lengyelországban óriási számban megtalálható, alacsony műszaki színvonalat képviselő Konstal 105-ösöket újít fel, és alakít át jelentősen. Bár különféle alacsonyabb szintű modernizációt Gdansk, Poznan, és Wroclaw számára is végzett, totálisan átalakított járművei csak Wrocławban (204 WrAs és 205 WrAs) és Szczecinben (Alstom Konstal 105N2k/2000) taláhatóak meg.
Wrocław számára eddig összesen 12 darabot szállítottak a 204-es, és 10-et a 205-ös típusból. A kocsik lényegében nagygenerálon átesett Konstal 105-ösnek tekinthetőek, a 205 WrAs-be azonban a két Konstal kocsiszekrény közé immár egy alacsonypadlós kocsiszekrény is bekerült.
A mostani tenderen a Protram azonban valami újjal jelentkezett, amit kétséges, hogy meg tud oldani pusztán a Konstalok átalakításával. Az új, 206-os sorozatszámú, egyelőre csak a tervezőasztalon látható jármű ugyanis sokkal inkább hajaz már egy modern alacsonypadlós kocsira, mind ergonómiailag, mind moduláris rendszerét tekintve. A nyolc darab, 70%-ban alacsonypadlós kocsit a cég 33,91 millió zlotyiért adja, azaz darabja mintegy 260 millió forintba kerül.
A tenderen a Protram a szomszédvár Poznan hasonló jellegű cégét, a Cegielskit győzte le. Érdekes, hogy a helyi gyárak mennyire rárepültek a lengyel villamospiacra, jórészt kiforratlan járműveikkel. Az egyetlen igazából, aki komolyat tudott felmutatni, az a Szegedre is pályázó PESA, a Solarisnak még mindig nincs kész a járműve, ráadásként a korábban itt is szóba került, általa nyert szczecini tendert is újra kiírták, a Cegielski tiltakozásának hatására.
Az új járművek 2011 után fognak elkészülni, a járműpark cseréj, modernizációja azonban addig is folytatódik, hisz a városnak és a Protramnek élő szerződése van további 204-es, és 205-ös típusú járművek készítésére, és persze addig megérkezik a Skoda 28 darab új villamosa is.