Hoppá! Bár egyes vélemények korábban azt sugallták, hogy a Solaris esélyes lehet a poznani villamostenderen, nem gondoltam volna, hogy a műszaki paraméterekkel olyat dobbant a buszgyártásól ismert, villamossal még nem is rendelkező cég, hogy megelőzi végül az árban alacsonyabbat mondó - Szegeden immár nyertesnek nevezhető - PESA-t. Pedig de, az ár nem minden ebben az esetben, úgy tűnik....
Hogy hogy sikerült ez neki? A tenderen a pontozásnál az ár-műszaki felszereltség-garancia témakörök sorban 73-15-12%-ot értek a súlyozásnál, s bár az ár esetén a Pesának volt jobb ajánlata, a műszaki részben a Solaris nyert.
A műszaki részben ugyanis a PESA 0 pontot ért el, szemben a Solaris 100 pontjával, köszönhetően részben a Tramino "mindenhol jobb vagyok két milliméterrel" adatsorának (példa: az ajtók összszélessége a PESA esetén 7 méter, a Solaris esetén 7,5. A közlekedőfolyosó a legkeskenyebb pontján a PESA esetén 742 mm, a Solaris esetén 750 mm), valamint annak, hogy a PESA vélhetően nem teljesértékű műszaki ajánlatot adott be.
A harmadik induló, a CAF komplex értékelését az általuk megadott adatok hiányosságai miatt nem lehetett elvégezni., de valószínűsíthető, hogy a legrövidebb idejű garanciavállalás, a legmagasabb ár, valamint a keskeny folyosó miatt esélyük sem lett volna a győzelemre.
A tender egyébként nincs lefutva még szerintem, egyáltalán nem vagyok biztos benne, hogy a PESA elfogadja az eredményt úgy, hogy a Solarisnak nincs is még villamosa, csak referenciája a Bombardieren keresztül. És hogy jól jár-e Poznan azzal a villamossal, amit először neki kell kipróbálnia? Hát, nem tudom, szívtak eleget a korábbi alacsonypadlósaikkal....
A Solarisnak a kocsikat 2012. március 31-ig kell leszállítania, Poznan az új járműveket már szeretné bevetni a foci EB ideje alatt.