Július 24-én új, kilences számra hallgató metróvonal megnyitását köszönthették Szöulban. A vonal több szempontból is fontos jelentőségű:
- Dél-Korea első privát üzemeltetésű metróvonala
- A korábbi két üzemeltető melett immár egy harmadik is beszállt a szöuli metróforgalom lebonyolításába
- Átadásával Szöul Moszkvát és Tokiót megelőzve a világ harmadik legnagyobb metróhálózatát mondhatja a magáénak London, és New York után.
- Az első, expresszmetrókat is közlekedtető vonal Koreában
Bár utóbbi rekordot vélhetően Peking, Shanghai, és talán még egykét város meg fogja dönteni, Szöul büszke lehet. Míg a sorrendben most megelőzött, illetve még előtte lévő városok klasszikus metróüzemek legkevesebb 75 év múlttal, és hálózatfejlődéssel rendelkezik, addig Szöul első vonalát - japán segítséggel! - 1974-ben adta át mindössze. A mostani átadással a hálózat hossza 314 kilométerre nőtt, összehasonlításképpen a három budapesti metróvonal hossza mindössze 33 kilométer összesen. (érdekességképpen: Szöul az évente szállított utasok számában Tokió, és Moszkva után már jó ideje harmadik)
A vonal nem valami kis apró összekötés a korábbi vonalak között, 25 állomása, és 25,5 kilométeres hossza meglehetősen tekintélyes. A két végállomás a délkeleten fekvő Gangnam, és a Gimpo repülőtér nyugaton. A vonal kiváló elhelyezkedését mutatja az is, hogy a korábban meglévő nyolc metróvonalból héttel kapcsolatot teremt. (lásd a kesze-kusza térképet itt) Az elkövetkező években 760 ezer utast várnak naponta.
A 2002-ben építeni kezdett vonalon a Hyundai-Rotem által gyártott négykocsis szerelvények közlekednek. A hagyományos, minden megállóban megálló szerelvények mellett a két végállomás közti távolságot 30 perc alatt befutó, mindössze 9 állomáson megálló expresszvonatok is közlekednek. A zavarmentes közlekedést a végig kiépített harmadik vágány biztosítja. A hagyományos vonatok átlagsebessége 33 km/h, a gyorsaké 47.
A Rotem húsz százalékos részesedéssel egyben tulajdonosa a Seoul Line 9 Operation nevű, a vonalat üzemeltető konzorciumnak is, melyben a maradék 80%-ot a Veolia birtokolja. A társaság az elkövetkező 10 évben működtetheti a vonalat.
A jegykezelő rendszer problémái miatt az eredetileg tervezettnél két hónappal később megnyíló vonal folytatásáról több területen is szó van. Már épül a délkeleti hosszabbítás, a 12,5 kilométer hosszú, 12 megállós új szakaszt várhatóan 2014-ben adják át. A bővítés után a vonalon a jelenlegi négykocsis szerelvényeket hatkocsisak váltják fel, a meglévő állomások ennek megfelelően épültek ki.
Ugyanakkor a koreai kormány erősen presszionálja, hogy a vonalat kössék össze az AREX-el. Az AREX egy, a repülőtereket összekötő elővárosi vasút, közvetlen kapcsolattal az incshoni metróval. Az elképzelések egyelőre nem tisztázottak, a felvetés már azért is érdekes, mert várhatóan jövő év elején átadják az AREX második ütemét, mely egészen Szöul szívéig, a főpályaudvarig épül ki.