Körülbelül 10 év, és a kínaiak ímmár a városi közlekedési listákon is vezetni fognak. A kínaiak fognak az első helyen állni a leghosszabb metróhálózat, és a legtöbb metróüzemmel rendelkező ország listán is. Az elmúlt évek intenzív metróépítési projektjei folytatódnak, 2020 várhatóan 2200 kilométer lesz a kínai városi kötöttpályás vonalak összhossza. Egy nyáron tett bejelentés alapján 22 város 79 beruházása valósul meg addig. Az elképzelések minden, hárommilliónál népesebb város számára metrót vizionálna, s a jelenleg folyó építéseket, átadásokat elnézve szépen haladnak a megvalósítással.
A legutolsó új metróüzemet szeptember 23-án adták át a Kína északkeleti részén fekvő Shenyang városában. Az elővárosokkal együtt 7,5 milliós város Kína tizedik legnagyobb városa. (Az előtte levő városok közül jelenleg már csak a kilencedik legnagyobb Hangzhounak nincs metróvonala)
Shenyang az első kínai városok egyike volt egyébként, ahova metrót terveztek. Már 1940-ben felmerült egy 52 kilométeres hálózat kiépítése - bár mindezt a megszálló japánok tették volna meg... A shenyangi metró kiépítése legközelebb 1965-ben merült fel - akkor a város Kína negyedik legnépesebbje volt -, de a tényleges építkezés végül csak 2005-ben kezdődött el. Az eltelt években más megoldások, köztük light rail vonalak építése is szóba került, ám financiális problémák miatt egyik megvalósítására sem került sor.
A most átadott, 3,8 milliárd jüanba került vonal hossza 22,2 kilométer, a megállók száma 18. A kelet-nyugati irány, ezen a térképen okkerrel jelzett vonalon a CNR Changcun által gyártott, számomra egy kicsit túlságosan fehér belsővel rendelkező szerelvények közlekednek, az elkövetkező 30 évben az üzemeltető az intenzíven terjeszkedő hongkongi MTR lesz.
Az előrebecslések szerint napi 300 ezer utast szállító vonal várhatóan már a jövő évben újabb négy megállóval, és közel hat kilométerrel bővül. A teljes tervezett hálózat hossza 411 kilométer, melyből a második vonalat várhatóan már 2011-ben megnyitják.