Asztana: Az új kazah fővárosban villamost szeretnének építeni, melyre az Alstommal szerződést is kötöttek a múlt héten. Ez lehet a keleti blokk első új építésű modern villamosüzeme.
Bangalore: 6 hónapon belül megkezdik a 34 kilométer hosszú reptéri vasút építését, az 1 milliárd dollár nagyságrendű, 2008 szeptembere óta tologatott projekt iránt állítólag 32 cég érdeklődik.
Krakkó: A város újabb 27 használt kétirányú villamos beszerzésére írt ki tendert, a rendelkezésre álló összeg 1,1 millió euró. Lehet, hogy tovább szinesedik az így is eléggé vegyes járműpark, dehát úgy tűnik a Konstaloknál minden jobb.
Norfolk: Október 6-án megérkezett Norfolkba (Virginia) az első két Siemens S70-es kocsi a kilenc megrendeltből. A Siemens sacramentoi gyárából vasúton érkező kocsik késedelmesen érkeztek: előbb egy áradás, majd egy siklás akadályozta az útjukat. A mostanában sokat szereplő S70-es típus norfolki példányai a jövő októberben megnyíló, 11,9 kilométeres light rail vonalra fognak kerülni.
Shenzhen: Szeptember 28-án új szakasszal bővült a helyi metróhálózat. Az új, Shijiezhichuang - Shenda közötti szakasz 3,4 kilométer, illetve 4 megálló hosszú, fő feladata a vonal végén lévő egyetem kiszolgálása.
Prága: Az SKD Trade vette meg Prágától a ČKD Tatra balul sikerült utolsó típusát, az RT6N1 kocsikat. A Poznanban régóta, a Brnoban ismét működő villamost még 1997-ben vásárolta meg a város, azóta szinte alig futottak a folyamatos műszaki problémák miatt.
Zaragoza: Szeptember 21-én elkezdték építeni a zaragozai villamost, (térkép itt) ezzel az ötödik legnagyobb spanyol város is villamoshoz jut. A 2013-ban megnyíló vonal hossza 12,8 kilométer, érdekessége a belvárosi felsővezetékmentes szakasz. A járműveket a vonalra természetesen a CAF szállíthatja.
Az első fotó az eladott RT6N1-eket ábrázolja új telephelyükön, (forrás: prazsketramvaje.cz), a második pedig a norfolki új S70-est mutatja (forrás: railwaygazette)