PTinfo

PTinfo

Kínai fecske

2009. november 02. - mestska

Jelentem, megérkezett az első fecske Kínából. A blogon jópárszor szó volt már kínai járműgyártókról, akik a hazai piac intenzíven fejlődő városi kötöttpályás hálózatainak járműrendeléseit lényegében letarolják, legyen szó metróról , vagy villamosról. A városi közlekedés területén azonban eddig nem nagyon sikerült más országban terjeszkedniük.

Most úgy tűnik, megtört a jég, és az európai piac közvetlen közelébe kerültek a kínai gyártók. Izmir (ami földrajzilag ténylegesen Ázsiában helyezkedik el, de történelme, kultúrája alapján nyugodt szívvel sorolható Európához) ugyanis nyolc darab négykocsis szerelvényt rendelt a CSR Zhuzhoutól, összesen 33,67 millió euróért. A kocsik szélessége 2,65 méter, hosszuk egyenként 23,6 méter. 

A 2011-2012 között megérkező kocsik a város bővülő könnyűmetróhálózatára kerülnek. Az első vonal hossza jelenleg 11,6 kilométer, melyet 45 AdTranz kocsival szolgálnak ki, három-, négy-, és ötkocsis kiszerelésben. 2007 óta épül a vonal 5,2 kilométeres hosszabbítása, és további vonalak is tervbe vannak véve. 

A kínai cég szóvivője kihangsúlyozta, hogy a kínai gyártók Európában is versenyképesek tudnak lenni, képesek megfelelni a szigorú normáknak. Lehet tippelgetni, melyik igazi európai városban lesz elsőként kínai metró vagy villamos. 

tramways2007 fotója a jelenlegi AdTranz szerelvényt ábrázolja.

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr111494281

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.11.02. 23:06:00

Szerintem bármelyik közép-kelet-európai ország városa esélyes rá.

gramercy 2009.11.03. 00:19:19

nem francia városban, ennyi bizonyos

a többi mind esélyes :)

talán orosz?

Von Teese 2009.11.03. 07:02:39

Mi az a sok doboz a tetején?

Von Teese 2009.11.03. 07:03:43

Mi az a sok doboz a tetején?

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2009.11.03. 10:28:44

@Fricy: már ahol egyáltalán vesznek új gépet :)

a lengyeleknél szvsz tuti saját gép lesz, legfeljebb a solaris csinál majd metrót is. a cseheknél sem hinném, hogy nagyon erőltetnék a dolgot. nálunk az M4-re van szerződés, a villamos-tenderek után pedig újabb 50 évig nem jön gyári jármű. a románok most vettek "pár" moviát. szófiában viszont épülget metró. ott nem tudom mi fog járni, de akár ferdeszemű sárga szerelvény is lehet. (mekkora dizájn lenne :)

gramercy 2009.11.03. 10:32:16

@Radio Free Aberrania:

már miért ne jönne 50 évig??? további villamosok, hév+5-ös metró, 3-mas metró szerelvényei?

gramercy 2009.11.03. 16:17:38

@Radio Free Aberrania:

kurva nagy naivitás ha az ember ránéz a hév szerelvények és a 3-mas metró szerelvényeinek évszámára

stepboy 2009.11.03. 17:44:09

@Radio Free Aberrania: Varsóban Alstom szerelvények az új gépek, Lengyelországban készülnek a budapesti szerelvények is. Valószínűbb egyébként, h a PESA vagy a NEWAG előbb fog metrót gyártani, mint a Solaris.
Csehországban régebben Siemenseket vásároltak, a 81-esek felújításában meg a Skoda elég intenzíven részt vett; most készülnek a Vagonmash új gépei (Skoda alapokon) Szent-Pétervár számára - valószínű, h a csehek következő metrója is valamilyen hazai kooperációban készül majd.
Szófiában pedig a Metrowagonmash gépei futnak.

stepboy 2009.11.03. 17:47:39

@gramercy: egyébként nincs valamilyen kitétel az uniós források felhasználását illetően? csak uniós járművek, vállalkozók vonhatók be a projektekbe? ha így van, akkor eléggé alacsony lenne az esélye bármilyen kínai jármű európai megjelenésére, lévén az itteni projektek igen nagy része uniós pénzből valósul meg.

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2009.11.03. 19:18:48

@gramercy: nem kell felkapni a vizet :)
egy dolog, hogy mit kellene tennünk és egy másik, hogy a "zilletékesek" mit csinálnak. soroljam?

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2009.11.03. 19:21:32

@stepboy: a cseh-lengyel duó saját gépeket fog venni még szerintem sokáig. a solarist a villamostenderes fantáziarajzuk miatt rángattam elő, ennyire metróban is van tapasztalatuk :)
az oké, hogy szófiában most mi van, de ha bővítenek, a hagyományosan erős orosz kapcsolatok mellett is felmerülhet kína, ezért tippelek rájuk.

stepboy 2010.01.07. 10:12:13

@Radio Free Aberrania: hehe, végül tévedtünk mindketten :-)
A Lengyelek úgy tűnik szintén a CSR Zhuzhoutól vásárolnak, ők éppen mozdonyakat. Mondjuk kicsit furcsa, h hazai cég nem is indult a tenderen.
www.iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=1619:kinai-huz-kanadait-a-lengyeleknel&catid=1:nagyvasut&Itemid=3
süti beállítások módosítása