Birmingham: A legforgalmasabb birminghami állomás, a New Street átépítésére vonatkozó tervekkel a kérdőíve alapján a lakosok 91%-a egyetértett. A mai, eredetileg 1967-ben épült állomásépület mára kinőtte önmagát. A napi 650 vonatra és 60 ezer utasra tervezett létesítményt ma 1350 vonat, és 120 ezer utas használja, fennakadásokkal. A 600 millió fontba kerülő új létesítmény 2015-re készülhet el.
Bukarest: Román barátaink megegyeztek az EIB-vel egy 395 millió eurós kölcsön felvételére, melyből a 2014-ben (szerintem kizárt) átadni tervezett, összesen 883 millióba euróba kerülő, 9,5 kilométer hosszú, 14 megállós új ötös metóvonalat finanszíroznák részben.
Makaó: A Kínához visszakerült egykori portugál gyarmat kiírta a tervezett automata könnyűmetrójának megvalósítására vonatkozó tendert. A leendő nyertes konzorciumnak a pályaépítésen túl a járműveket is le kell szállítania, ezenfelül a 2004-ben átadott Sai Van-híd kötöttpályás közlekedésre részére korábban biztosított alsó szintjén is végig kell vezetni a vonalat.
Az új, meglehetősen kanyargós vonalvezetéssel rendelkező metróüzem első 23 állomását 2014-ben tervezik átadni. A 22 kilométer hosszú vonal költsége 900 millió dollár lesz. A harminc méteres szerelvények gumikerekűek lesznek.
Malmö: Így is lehet, nálunk egyelőre elképzelhetetlen módon. Az egy év múlva megnyíló malmöi város alatti vasúti alagút költségeit a munkálatok előrehaladtával újraszámolták, s kiderült, hogy a 2001-ben számoltakhoz képest közel 10%-al kevesebb lesz a beruházás költsége. A Citytunneln névre hallgató beruházást napi 450 szerelvényre tervezik, a vonalnak a belváros alatt is lesz új megállója. Megvalósítását a Dániát Svédországgal összekötő Øresund híd 2000-ben történt megnyitása kényszerítette ki. A projekt keretében két 6 km hosszú, 7,9 méter átmérőjű alagút épül ki, kiegészülve a kapcsolódó felszíni pályák lehetséges irányainak bővítésével.
Medellin: Kolumbia második legnagyobb városa (na, ezt kíváncsi vagyok hányan tudták :) 12 háromkocsis metrószerelvényt rendelt a CAF-tól. A 211 milliárd pesos (19 milliárd forint) üzlet keretében, két éven belül érkező járművek hasonlóak a jelenlegi 42 szerelvényes flottához. A 69 méter hosszú vonatokra a menetrend sűrítése, a jelenlegi járműpark betervezett felújítása, valamint a mostani hálózat 28,8 kilométeres hossza miatt van szükség. Az egyes szerelvények 1145 fős kapacitását azt hiszem, jó 8-10 fő/m2-el számolták :)
Nürnberg: 950 méter új vonalszakasz építését kezdik el Nürnbergben a jövő év második felében, miután a városvezetés rábólintott a projekt megvalósítására. Az új villamosszakasz egy meglévő közúti alagúton keresztül biztosít majd gyorsabb kapcsolatot az északi, és déli városrészek között. A 9,3 millió euróba kerülő projekt átadása után a viszonylatrendszer is átalakul.
Perth: 2014-re újabb 7,5 kilométeres szakasszal bővülhet a Transperth városi-elővárosi vasúti hálózat, miután a városvezetés rábólintott a Joondalup vonal észak felé történő 7,5 kilométeres hosszabbítására. A Clarksontól Butlerig tartó szakasz költségét jelenleg 240 millió ausztrál dollárra becsülik.
Portland: Még április 30-án jelentették be, hogy az állam 75 miilió dollárral támogatja az összesen 147 millióba kerülő portlandi Eastside Streetcar Loopot. A már előkészítés alatt álló építés eredményeként a 2011 őszére tervezett átadással közel megduplázódik a porlandi villamoshálózat hossza. (Ne feledjük, hogy Portlandben érdekes, és igazi amerikai módon az új építésű villamosüzem mellett új építésű LRT üzem is van) Az évente 3,5 millió utast szállító vonalra a járműveket a United Streetcar fogja szállítani, azaz lényegében más néven, és amerikai gyártással, de Skodák futnak továbbra is Portlandben majd.