November 21-én újabb villamosszakaszt adtak át Párizsban, ezúttal a T2 jelzésű vonal bővült 2,3 kilométerrel. Az új szakasz, mellyel a vonal Porte de Versailles-ig ért el, azt jelenti, hogy a T3 után a T2 jelzésű vonal is elérte magát Párizst. A közhiedelemmel ellentében ugyanis az 1992-ben megnyitott első új villamosszakasz, illetve a később megépült etapok sem érték el magát a közigazgatási Párizst, erre egészen 2006 decemberéig, a hármas vonal átadásáig kellett várni.
Hogy mégis működik a dolog, és nem ér véget a piros határnál a világ, mint Budapesten, annak egy oka van, a jó régiós szervezeti működés. ennek köszönhető, hogy a metrók, a villamosok, a buszok egyaránt gond nélkül átlépik az egyes települések közigazgatási határát. Aki pl. járt a Défense-negyedben, vagy épp a Stade de France-ban, az máris járt a párizsi elővárosokban, ténylegesen ugyanis egyik sem Párizs területén belül van.
Ha megnézzük a most hosszabbított T2-es villamost, azt látjuk, hogy 7 településen halad keresztül, mielőtt belépne Párizsba, és elérné új végállomását, a Porte de Versailles-t. A végállomáson átszállási kapcsolat alakult ki a T2 most átadott szakasza és a T3 között, s ez is új dolog a párizsi villamoshálózat történetében. Az eddigi vonalak ugyanis egymástól függetlenül, szeparáltan jöttek létre, s a hálózatot csak a fejlesztésekkel válik összefüggővé.
Mármint névleg összefüggővé, a két egymást derékszögben elérő vonal között ugyanis nincs fizikai kapcsolat. Igaz, ezt a járművek átjárhatósága sem indokolná, a T2-n 2400, a T3-on 2650 mm széles járművek közlekednek. Citadis mindkettő.Szóval akkor ennyit az egységes párizsi villamosrendszerről... :)
A most átadott négy megállónyi szakasz költsége 92,5 millió euró volt, melyben már szerepel az üzem lebonyolításhoz szükséges plusz tíz jármű beszerzése is. A hosszabbításra elsősorban a két villamosvonal, valamint a kettes villamos, és a 8-as, illetve 12-es metró közötti átszállás megteremtése érdekében volt szükség.
Az átadott szakasz teljes hosszáról vezetőfülkéből készült videó itt tekinthető meg.
A fotót és videót Michel Azéma készítette.