Bázel: A Baselland Transport AG 15 Tangot rendelt a Stadlertől, melyek előreláthatólag 2011-12-ben érkeznek meg. A villamosok egy 2006-ban megkötött, 60 villamos leszállításáról szóló keretszerződés első lehívott csomagja. A BLT a 15 villamosért 74 millió svájci frankért fizet, a járművek várhatóan a 10-es, 11-es vonalra kerülnek. Az új kocsik sokoldalúak: képesek megmászni a 8%-os emelkedőket, elfordulni 11,8 méteres íven, és 80 km/h-val futni. Legalábbis hivatalosan :)
Bergen: December 8-án megérkezett az első Variobahn a korábban megrendelt 12-ből a város jövőre megnyíló új villamosvonalára. A 9,8 kilométer hosszú, 15 megállós vonalra kerülő járművek egyenként 32,2 méter hosszúak és 2650 mm szélesek, 84 ülő, és 128 álló férőhellyel.
Latina: A 115 ezer lakosú, Rómához közeli város vezetése rábólintott egy Translohr rendszerű villamosüzem kiépítésére. A teljes kiépítésben 16,5 kilométer hosszú vonalhálózat várhatóan két részletben épül ki, az első szakaszt jövőre kezdenék építeni. A becsült utasszám napi 8500 fő. Nem sok.
Melbourne: Az 50 villamos leszállításáról szóló tenderben a második körbe az Alstom, és a Bombardier jutott be, ezzel eldőlt, hogy a melbourne-i 59 darabos Combino flotta nem bővül új járművekkel. Az első kocsik várhatóan 2012-13-ban érkeznek meg, a győztes nevét hamarosan közzéteszik.
Newcastle: Úgy tűnik, Newcastleben jövő áprilistól új üzemeltetőt köszönthetnek a metróhálózat használói. A jelenlegi operátor Nexusnál ugyanis előnyösebb ajánlatott adott a DB Regio, mely várhatóan a következő 7-9 évben üzemeltetheti a metróhálózatot. A két döntős mellett a tender korábbi szakaszában részt vett az MTR, és a Serco is. A hálózatról, és a tenderről itt lehet részletesen olvasni.
Nottingham: Az Arrow Connect és a Tramlink Nottingham konzorcium kapott meghívást a NET Phase Two névre hallgató villamosfejlesztési program megvalósítására. A 23 évre kiterjedő szerződés tartalmazza a 7,5 kilométer hosszú kettes, valamint a 10 kilométer hosszú hármas vonal kiépítését, és üzemeltetését, ahogy a meglévő 1-es jelzésű vonal működtetését is. Az ajánlatokat 2010 májuásig kell beadni, a dönté várhatóan 2011-ben születik meg. Az Arrow Connect konzorciumot a Bombardier, VolkerRail, Transdev, Nottingham City Transport és a CDC Group alkotja, míg a Tramlink Nottinghamet a VINCI Investments, VINCI Construction UK, Alstom, Keolis, Trent Barton Bus Service, InfraVia, Meridiam alkotja.
Szófia: Szeptember 7-én átadták a szófiai metró újabb, 2,3 kilométeres szakaszát, ezzel a két korábban épített, egymással össze nem függő szakaszt sikeresen összekötötték, kialakítva így egy 18 kilométer hosszú vonalat. Az Építős blog posztolt az átadásról. A kettes metró már épül a városban, és az egyes vonalat is folytatják. (fejlesztési ütemek térképe)
A képek forrása: John F. Bromley, rayNYC, metropolitan.bg