amely meglehetősen rövid a cimkekorlátnak köszönhetően
Kassel: Február 3-án aláírták a szerződést, melynek keretében a Bombardier újabb 18 Flexity Classicot szállíthat Kasselbe. A 45 millió szerződés további hat járműre szóló opciót is tartalmaz. A 30 méter hosszú, 2400 mm széles, 70%-ban alacsonypadlós kocsik fő feladata a még üzemelő 22 darab, még a Düwag által gyártott N8C jelzésű szerelvények kiváltása. (amik mennek tovább Gorzów Wielkopolskiba) Erre várhatóan az új Bombardier kocsik 2011-13 között történő leszállítása után kerülhet sor.
Koppenhága: még tavaly októberben eldőlt, mely konzorciumok tehetnek ajánlatot a harmadik, és negyedik koppenhágai metróvonal építésére, valamint a szükséges járműpark leszállítására. Az indulók között ott van a jelenleg üzemelő metróvonalon futó szerelvények szállítója, az Ansaldo-csoport is.
- Ansaldo STS
- Bombardier Transportation
- CAF, Thales, Balfour Beatty, Keolis Nordic AB
- Siemens, Hyundai Rotem
A döntést nyárra igérik, a 15,5 kilométeres új körmetróról itt lehet részletesen olvasni.
Krakkó: A legújabb krakkói villamostender - mely 24 villamos leszállításáról szól - a döntési fázisba jutott, a végső körbe az Alstom, a Bombardier, a CAF, és a Pesa jutott be. Végső ajánlatukat február végéig kell megtenniük.
Milánó: A Milánó-Malpensa repülőteret immár 29 perc alatt el lehet érni a Cadorna pályaudvarról, köszönhetően a január utolsó napján átadott új vasúti alagútnak. A 11 perces menetidő-javulást okozó alagút 3300 méter hosszú, maximális mélysége 22 m. Érdekesség, hogy az alagút fúrásához használt fúrópajzsokat korábban a londoni Jubilee Line építésekor használták.
Az alagút, és a csatlakozó szakaszok költségét Lombardia viselte, összesen 150 millió eurót. Az új alagút az időnyereségen túl az áteresztőképességre is hatással van, a megnövelt számú közvetlen, illetve útközben megálló szerelvények mellett immár az S10-es jelzésű elővárosi vasút is Malpensáig közlekedik. A folyamatos vonatszám-növekedésnek köszönhetően júniustól a repülőtér és Milánó között napi 64 vonatpár fog közlekedni a korábbi 40 helyett.
Júniustól az alagútban nem csak a helyi vonatok fognak közlekedni, várhatóan a Róma-Milánó vonalon közlekedő nagysebességű vonatok, vagy egy részük ki fog járni a Malpensára.
És hogy a fapados utazóknak is mondjak egy jó hírt. Január 23-án elkezdődtek a Saronno-Seregno vonal rekonstrukciós munkái, ezzel várhatóan két-három éven belül beindulhat egy, a Malpensát Bergamoval összekötő, Milánó érintése nélkül haladó vonal.
Stuttgart: Úgy tűnik, a Stadler nagyon ráállt Tango fantázianevű járművének terjesztésére, a közelmúltban lezajlott bázeli, és genfi villamostender után Stuttgartban is a Tangot választották ki a villamostender befutójaként január 26-án. Az összesen 77 millióba kerülő, 38,6 m hosszú, 2650mm széles járműveket a Stadler 2012-től kezdi leszállítani. Érdekes egyébként ez a stuttgarti rendelés, és egyáltalán, a Stadler ilyen fokú terjeszkedése, olyan piacra törtek be most, ahol a járműflotta, és az előzmények alapján előzetesen nem sok esélyt jósoltam volna nekik. Hol a Siemens?
fotó: Hamster, ferrovie.it