Gold Coast: Korábban részletesen írtam a Gold Coast-i villamosprojektről, mely egyre közelebb kerül a megvalósításhoz. Az első ütemben 13 kilométer hosszú vonal átadását 2014-re tervezik, a PPP konstrukcióban megvalósuló projekt jelenleg a tendereztetési fázisban jár. Összesen hat konzorcium adott be pályázatot, a konzorciumok összetétele a következő volt:
- GCSmartmove: Ansaldo STS, SMRT International, Thiess, Mitsui & Co and Royal Bank of Canada;
- GC Connect: MTR Corp, John Holland, Itochu Corp and Royal Bank of Scotland Group;
- Move GC: Veolia Transport, Alstom, Leighton Contractors and Macquarie Capital Group;
- GoldlinQ: Keolis, Downer EDI, Bombardier Transportation, McConnell Dowell Constructors and Plenary Group;
- Kirralink: TransdevTSL, Acciona SA, CAF, Mitsubishi Corp, Seymour Whyte and Capella Capital;
- SNC-Lavalin Australia: SNC Lavalin, BMD, Thales and Verkehrs Consult
Dresden-Berlin GmbH.
Azon pályázók körét, akik a végső ajánlati fázisban is részt vehetnek, májusban hirdetik ki. A nyertes pályázónak nem csak a kivitelezésben, hanem a tervezésben, majd a későbbi üzemeltetésben és fenntartásban is részt kell vennie.
Lens:Nord-Pas-de-Calais tartományban lassan minden városban villamos lesz úgy tűnik. Lensben, a Lillehez, és Valenciennes-hez egyaránt közel eső városban ugyanis szintén felmerült egy kétvonalas, a környező városokat összekötő villamoshálózat terve. A múlt héten kijelölték a villamos terveit készítő konzorciumot. A mostani elképzelések (ütemterv) alapján az első vonal 2014-ben nyílna meg, 20,8 kilométer hosszú lenne, 30 megállóval, és Liévint kötné össze Lens-en keresztül Hénin-Beaumonttal. (térkép) A második vonal hossza 17,4 kilométer lenne, a megállók száma 24, a kocsik Bruay-la-Buissière-tól Béthune-ig és Beuvry-ig tartana. (térkép) A projekt teljes költségét 657 millió euróra tervezik. A várható utasszám a két vonalon 27, illetve 21 ezer fő naponta.
Teherán: Január 31-én átadták a teheráni egyes metró újabb, egy megállónyi hosszabbítását, mellyel a vonal hossza 28,1 kilométerre nőtt. (térkép) Az észak felé történő bővítés a korábbi végállomás Gholhaktól Gheytariehig következett be, melyet egy 2002-ben kötött megállapodás alapján egy kínai konzorcium épített, s melynek tovább folytatása várható még az idei évben.
A közelmúltban bemutatták amúgy a teheráni metró új szerelvényét is, de bevallom, én nem jöttem rá, hogy ki a gyártó, hogy iráni, vagy kínai. Aki tudja, írja meg.
A fotók forrása: az ausztrálé www.translink.com.au/, az irániaké sorrendben Sama, www.shahr.ir/, illetve Alitezar.