Májusban mind a PESA, mind a Solaris nagy lépést tett annak érdekében, hogy legújabb járműveik forgalomba kerüljenek. A két, elsősorban a lengyel villamospiacon egymással versengő cég közül előbb május 12-én a PESA mutatta be legújabb kocsiját Varsóban, míg május 18-án a Solaris számára engedélyezték a forgalomban való közlekedést a hatóságok.
A PESA most bemutatott Swing fantázianevű villamosát a tavaly aláírt, 186 villamos leszállításáról szóló varsói tenderre szánt sorozat első példányaként gyártották le. Az új kocsik a jelenleg Varsóban futó PESA 120N-eknél mintegy másfél méterrel rövidebb, az utastér legfontosabb változása pedig, hogy a korábbi 2+1 üléselrendezést 1+1 konfiguráció váltotta fel. Állítólag a helyi lakosok túl szűknek találták a korábbi megoldást.
A Varsói 186 darabon kívül a Swingből 35 kerül Gdanskba, és nekünk, magyaroknak is illik megbarátkozni vele, mert Csárdás fedőnéven, de ilyen kocsik érkeznek Szegedre is.
A Tramino egyelőre akkora sikerekkel nem büszkélkedhet, mint a PESA, az azonban, hogy megszerezte az engedélyt a forgalomban való közlekedésre, az mindenképpen nagy dolog. Poznan lényegében látatlanban rendelt a sorozatból 40 darabot, hiszen a tender idején mindössze látványterveket lehetett a kocsiról látni. Az első példányt tavaly októberben mutatták be Gdanskban, azóta számtalan futásteszten esett át a járgány.
A tényleges sorozat első tagja azonban csak jövő nyáron érkezik meg Poznanba, a szállítás végdátuma 2012 március.
Nagy valószínűséggel tehát aki a futball eb idején érkezik Poznanba, Gdanskba, vagy Varsóba, az már utazhat az új kocsikon, a Solarisokon, és a PESA-kon egyaránt.
Az első három fotó a gazeta.pl galériájából származik (fotózta Arkadiusz Wojtasiewicz), a negyediket Krzysztof Lipnik készítette (tramwar.republika.pl), az ötödiket K. Lesińska fotózta (infotram.pl), a hatodikat finalshot83 készítette.