Bagdad: Az Alstom nyerte el a jogot a bagdadi metró kiépítésére (és vélhetően majd a szerelvények leszállítására is), megelőzve két másik francia céget. A szerződés pontos összege nem ismert, a beruházás azonban 50-60%-ban francia kölcsönből valósul meg, így nem csoda az igen aktív francia részvétel.
Mexikóváros: Február 8-án megnyílt Mexikóváros harmadik BRT buszvonala is. Az új 17 kilométeres, 20 megállós vonal érinti a 2005 óta kiépült korábbi két buszvonalat, és több metrójáratot is. (térkép) Az új vonal kiépítése 800 millió pesóba került, azaz mintegy 13 milliárd forintba, cserébe a vonal kiépítésén kívül minden megállót a buszok szintjéhez igazítottak és két új buszgarázs is létrejött. Sőt még kerékpárt is lehet a buszokon szállítani, bár meglehetősen korlátozott az időbeni felhasználhatóság.
Figyeljétek a fordított ajtóelrendezést! fotó: laapmx
Nálunk szerencsére nincsenek ilyen széles utak (fotó: ind-Erick/Skyscrapercity)
Az új, csuklós Mercedes buszokkal kiszolgált vonal tervezett napi utasszáma 120 ezer fő, a bevezetésétől azt várják, hogy akár napi 100 ezer autós utazással is kevesebb történhet az óriásvárosban. Az új vonallal együt már 67 kilométeresre hízott a hálózat, 113 megállóval, 280 busszal kiszolgálva. Az együttes utasforgalom 620 ezer fő.
Ningbo: No igen, egy újabb kínai milliós város a hatvanból, aminek a neve semmit nem mond, holott a világ egyik legforgalmasabb kikötőjéről beszélünk. A metrók iránt érdeklődők viszont tanulgassák a nevét a városnak, hisz 2009 óta az első, 2010 óta pedig a második vonal is épül. (térkép) Átadás 2014-ben. Friss hír, hogy a járműveket a hálózatra a CSR Zhuzhou szállíthatja, első körben összesen 22 darab hatkocsis vonatot, melyek a 2014-ben megnyíló, 21 kilométeres első vonalra fognak kerülni. Bár a hivatalos kommunikáció szerint egy vonatba több, mint kétezer ember fér be, azt hiszem, ez nem európai mércével előállított szám.
Párizs: A párizsi RER hálózat legújabb, MI09 jelzésű vonatát február 8-án mutatták be. Az utasforgalomba a tesztek után várhatóan évvégén álló emeletes vonatok az A vonalra kerülnek, kiváltva az 1985-90 között gyártott "egyszintes" MI84-eseket. A beruházás kapacitásnövelő: az ötkocsis, 110 méteres új szerelvények egyenként 1725 utas szállítására alkamasak a hivatalos adatok alapján.
Sivár belső terek (fotók: www.defense-92.fr)
A STIF és az RATP még 2009-ben kötötte meg a szerződést az Alstom és a Bombardier konzorciumával 130 egység leszállításáról, melyből az első csomag 60 vonatot és 917 millió eurót tett ki. 917 millió euró, 250 milliárd forint új elővárosi vasúti szerelvények vásárlására.
Párizs: Az összefoglaló másik, Párizst érintő híre, hogy a párizsi 9-es számú metróvonal szerelvényeinek leváltására 66 darab új metrószerelvényt szereznek be. A vonalon jelenleg 70 darab, a hetvenes évek közepén MF67-es fut, őket váltanák ki az Alstom-Bombardier-Areva konzorcium által gyártott MF2000-sek. A most megkötött, 330 millió euró értékű szerződés opciója volt a korábbi, kettes és ötös vonalra megrendelt ugyanilyen típusú vonatok szállítási szerződésének.
Az új típus korábbi bemutatója (fotó: Jean-François Picard)
Prága: Február 5-től hivatalosan is beállt a 18-as vonal menetrendszerinti forgalmába az első prágai Skoda ForCity, várhatóan márciusban követi a következő. A Skodák próbája meglehetősen hosszú időre nyúlt, még 2009 őszén kezdődött el, először utasok nélkül, majd tavaly októbertől immár utasforgalomban. Prága 250-et rendelt a hazai típusból, az új típus minden nyűgét-gondját is felvállalva ezzel.
Még a tesztek alatt (fotó: Zahadam Industries)