A Coruña: A galíciai városban felfüggesztette a helyi önkormányzat a villamosüzemet, miután egy kisebb siklás után több olyan hibát fedeztek fel a pályában, ami miatt az üzem fenntartását veszélyesnek itélték. Az újraindulás dátuma egyelőre bizonytalan. A vonalat 1997-ben nyitották meg, elsősorban turisztikai jelleggel, nosztalgiaüzemmel, majd az elkövetkező években többször is meghosszabbították az eredeti, hatvanas években megszüntetett villamosvonal nyomán haladva.
Nosztalgia (fotó: Moncho)
Chicago: Egy 2006-os, eredetileg 406 kocsi leszállítását tartalmazó szerződés opciójaként a chicagoi metró üzemeltetője újabb 300, 5000-es sorozatú, Bombardier gyártmányú metrókocsi beszerzése mellett döntött, összesen 336 millió dollárnyi értékben. Az új kocsik képesek a fékezés során keletkező energia visszatáplálására, csökkentve így az üzemeltetési költségeket. A kocsikat természetesen az Egyesült Államokban, a Bombardier plattsburghi gyárában gyártják.
Szögletes amerikai (fotó: Bombardier)
Isztambul: Május 23-án újabb egy megállóval bővült északi irányba az isztambuli M2-es metróvonal, átadták ugyanis Hacıosman állomást. Az 1,3 kilométeres új szakasz egyben a vonal új északi végpontját is jelenti, további bővítés nem várható ebben az irányban. (a vonal déli irányú bővítése Yenikapıig 2013-ban várható, új kapcsolatot létrehozva ezzel az Aranyszarv-öböl két partja között). Hacıosman állomás végpont szerepét tovább erősíti, hogy az állomáshoz kapcsolódóan egy négyszintes, 422 férőhelyes mélygarázst alakítottak ki.
Orléans: Január 1-től a Keolis veszi át Transdevtől a helyi közlekedés üzemeltetői feladatait a városi tanács döntése alapján. A Transdev közel 30 éve jelen van Orléansban, közreműködött a város villamoshálózatának kiépítésében is. A Keolis győzelmét alacsonyabb árainak köszönhette, ugyanakkor vállalása alapján a tömegközlekedést választók számának 25%-os növekedését kell elérnie 2018-ig. Vajon Budapesten mikor lesz, hogy privát üzemeltetők és a BKV verseng a jobb szolgáltatás biztosításának mottójával?
Santiago de Chile: A CAF újabb 12 darab, egyenként kilenckocsis szerelvényt exportál Chile legnépesebb városának folyamatosan bővülő, földrengésbiztos hálózatára. A 144 millió eurós üzlet a 2007-ben elkezdett közös munka folytatása, a CAF akkor 20 szerelvényt szállított Santiagoba. Az új szerelvények az egyes, kettes, ötös vonalakra fognak erősítésként kerülni, érdekességük, hogy a santiagoi metrókocsik (a CAF mellett több Alstom típust lehet találni) ezek lesznek az első légkondícionált szerelvények.
Az előző CAF sorozat egyik példánya (fotó: Ariel Cruz)
Sao Paulo: A CAF nem csak Chilében, hanem Brazíiliában is sikerrel pályázott, és Sao Pauloba is szállíthat 26 darab, egyenként 6 kocsis metrószerelvényt. Az első szerelvényt 2013-ban szállítják le, hogy aztán újabb 40 hónapot követően valamennyi megérkezzen Sao Pauoloba. Az összesen 276 millió euróba kerülő kocsikat Sao Paulo közelében, a CAF hortolandiai gyárában állítják össze.
Egy már futó CAF metró Sao Pauloból (fotó: Eduardo Ganança)
Waterloo: A közel félmilliós kanadai Waterloo-térség (ami a 100 ezres Waterloon kívül a 120 ezres Cambridget, a 200 ezres Kitchenert és több kisebb várost foglal magába) regionális tanácsa döntött egy új light rail vonal megépítéséről, amely Waterloot és Kitchenert kötné össze. (térkép) A 19 kilométeres, 18 megállós vonal költsége a tervek szerint 818 millió kanadai dollár lenne, azaz mintegy 160 milliárd forint. A 2017-re tervezett átadás után a vonal kiválthatná a jelenleg egész nap 10 percenként közlekedő iXpress buszokat. Mivel Cambridget nem érintené a light rail, így a villamosvonal folytatásaként, Kitchener és Cambridge között egy új Bus Rapid Transit vonalat hoznának létre. (a cambridge-i polgármester a projekt ellen is szavazott)
A busz is népszerű (fotó: Angela Vieth)
Az LRT és BRT vonalak megépítését szövetségi és állami pénzből tennék meg nagyrészt, Ontario állam 300, míg a központi kormány 265 millióval járulna hozzá a fejlesztéshez.