A londoni olimpia egyik közlekedési jellegű beruházása a Temze felett átívelő, először tavaly nyáron bejelentett kabinos függővasút lesz. Lanovka, ha úgy jobban tetszik. A vonal lényegében olimpiai helyszíneket köt össze, a folyó déli, greenwichi partján a jellegzetes O2 sportcsarnokhoz közel helyezkedik el a végállomása, ami majd a tornászoknak és a kosarasoknak ad otthont, míg az északi parton az ExCel London található, ami a harcművészeteket és a súlyemelést látja vendégül.
A 93, illetve 66 méteres tornyokon álló, 54 méteres mélységig befüggő kötélpálya költségét tavaly még 25 millió fontra becsülték, ami gyorsan emelkedett először 45 millióra, majd 60-ra a kapcsolódó költségekkel együtt. Bár a kezdetek óa magánforrások bevonásával tervezték a beruházást, az elszaladt költségek miatt egyre sürgetőbbé vált egy tőkeerős befektető bevonása.
Ezt végül a londoni Arsenal focicsapat stadionjának is nevet adó Emirates légitársaságban találták meg, aki 10 évre 36 millió fontot fizetett a névadás lehetőségéért. A lanovka az elkövetkező évtizedben az Emirates Air Line nevet fogja viselni, logójában és megjelenésében is visszatükrözve a légitársaság színeit.
A valamivel több mint egy kilométeres vonalat mindenképp az olimpia előtt szeretnék átadni. Az átadást követően az első három az üzemeltetést a konstruktőr Mace cég fogja végezni. Az egyköteles pályán a kabinok 30 másodpercenként fognak közlekedni, kerékpárszállítást is lehetővé téve. A kötöttpályás vonal természetesen a londoni metrótérképre is felkerül, ha már az Emirates ennyit fizetett érte, a színe a corporate brandingnek megfelelően piros lesz. Persze a feltüntetést az is indokolja, hogy a vonal kis gyaloglással kapcsolódik a DLR-hez, és a Jubilee Linehoz is.
A londoni ötlet annyira megtetszett valakinek itthon, hogy egyből adaptálta is az ötletet, most épp lanovkát álmodva a Vigadó és a Vár közé. A dolognak persze számtalan buktatója van, amiről elfeledkeztek itthon....
Addig is viszont nézzetek meg egy működő rendszert.