PTinfo

PTinfo

Párizs 107 villamost lízingel

2011. november 15. - mestska

November 7-én a STIF,  Île-de-France közlekedési hatósága egy új lizingcsomagot jelentett be, melyből összesen 107 villamos vásárlása válik lehetővé a párizsi elővárosokban sorra épülő vonalakra (térkép). Az összesen 378 millió euró értékű, 33 éves csomag összesen öt új villamosvonalat érint. A finanszírozásból a legnagyobb tételt, 300 millió eurót a Crédit Foncier-n keresztül az EIB hitelez, míg a fennmaradó részt a Crédit Foncier, a Caisse d'Epargne Ile-de-France és a Caisse d'Epargne Rhône Alpes dobta össze. Vajon fog valaha az OTP villamost lízingelni Magyarországon?

A párizsi villamostervek egy részlete (piros - meglévő vonal, rózsaszín - épülő/előkészítés alatt álló, rózsaszín szaggatott - projekt, lila - épülő Translohr) (forrás: wikipedia)

Valamennyi új jármű új vonalra vagy új vonalszakaszra fog kerülni, Párizs térségében az elkövetkező három évben 63 kilométer új vonalat adnak át. Az érintett vonalak közül a T3-as Porte d'Ivry és Porte de la Chapelle közti 14,5 kilométeres új szakaszára (térkép) 25 Citadis 402-es érkezhet, a 43,7 méter hosszú járművek már 2012 végén forgalomba állhatnak.

Szintén az Alstom szállíthat 19 darab, de már 32 méteres járművet a Villejuif és Athis-Mons között épülő, 11,1 kilométer hosszú, 18 megállónyi T7 jelzésű vonalra, amely az Orly-t is kiszolgálja. (Ennek az építését láttam nyáron, a szerkezetkész remízen kívül leginkább az előkészítő munkák folynak, de szó szerint minden második villanyoszlopon kinn volt egy itt épül a villamos, a terelésekért elnézést tábla) A vonal megnyitását 2013 végére igérik. 

A T3-as vonal meglévő szakasza (fotó: (Jc))

Ugyanilyen, 302-es sorozatjelű Citadisokat, összesen 20 darabot szállíthat az Alstom a T8-as vonalra,  8,5 kilométer hosszú, 17 megállónyi vonal előreláthatóan 2014-ben nyílik meg.

A hagyományos villamosvonalak mellett valamiért a Translohr is belobbizta magát, így nem elég, hogy a meglévő villamosvonalak sem csatlakoznak egymáshoz, még különböző rendszerek is épülnek egymás mellett. (Saint-Denis-ben lesz hagyományos és Translohr vonal is). 

A mostani csomagból a Tranlohr összesen 43 kocsival részesül, melyből 15 a már említett Saint-Denis-i T5 jelzésű, 6,6 kilométer hosszú, 14 megállónyi vonalra kerül, míg a maradék 28 a Párizstól délre fekvő Châtillon - Montrouge - Viroflay-Rive-Droite között épülő 14 kilométeres, 21 megállónyi T6-os vonalon fog közlekedni. A két vonalra eltérő típus kerül, míg a 2012-ben megnyíló T5 vonalon háromrészes STE3-as kocsik, addig a 2014-ben megnyíló T6-os vonalon a hatrészes STE6 típus fog közlekedni. 

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr793374343

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2011.11.15. 09:55:29

Translohr is lesz Párizsban (jó, tudom az elővárosokban)? Jajj... Minek? Ráadásul ennyire szétszórva.

BPO654 2011.11.15. 17:04:19

@mestska: ja, meg esetleg véletlenül olcsóbb is... .
Mellesleg jó, h az amúgy is gazdag nyugat fejlődik mi meg lerohadunk... .

v2peti 2012.12.09. 17:43:53

Azért furcsa az, hogy a tervezett új vonalak közül a 4-es és az 1-es összeköttése, vagy a végállomások egymás mellé hozása nem szerepel. (Bondy-Noisy le sec)
Miért van ez?

mestska · http://cities.blog.hu 2012.12.26. 15:47:15

@v2peti: A T4 nem "igazi" villamos, hanem egy korábbi vasútvonalon Siamens Avantokkal kiszolgált vonal. Az infrastruktúra korlátos az összehozáshoz.

(de ahol összehozták a két vonalat, pl. T3/T2 délen, ott is eltérőek a vonalak paraméterei, erről írtam korábban)
süti beállítások módosítása