PTinfo

PTinfo

A nap fotója: próbafutás Melbourne-ben

2013. július 16. - mestska

A melbourne-i utolsó villamostenderről és az ottani Bombardier-győzelemről a PTinfo már korábban is megemlékezett, rácsodálkozva, hogy a világ legnagyobb villamoshálózatán egyszerre lesz jelen az Alstom, a Bombardier és a Siemens. Azóta több, mint két év telt el (a blog már-már historikus múltra tekint vissza), az első Bombardier Flexity kocsi pedig megérkezett a leendő közlekedésének színhelyére július 1-én.

A 33 méter hosszú, négy futóműves kocsikból 50 darabot vett a város 303 millió ausztrál dollárért, további 100 darabra pedig opcionális lehívási lehetőség van. A helyben E-Class néven ismert, 2,65 méter széles kocsikat a Bombardier dandenongi gyárában készítették, jelenleg a próbafutások zajlanak, az első fotó is ezt ábrázolja.

melbourne_bomba_probafutas.jpg

Az első próbafutás (fotó:Yarra Trams)

melbourne_bomba1.jpg

Még a dandenongi próbapályán - jó hosszú orra van a kocsinak (fotó: Wayne Duncan)

melbourne_bomba_belso.jpg

Zöld-sárga belülről (fotó: www.theage.com.au)

Ha kíváncsi vagy a legfrissebb tömegközlekedési hírekre, érdekességekre, akkor kövesd a PTinfo rendszeresen frissülő Facebook oldalát, ahol folyamatos információt kaphatsz a közlekedéshez kapcsolódó újdonságokról, furcsaságokról, érdekességekről.

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr155406704

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

premium salmon 2013.07.17. 12:02:09

Vajon ez már Flexity2?
Meglepő a hasonlatosság a látványtervekkel :-)
Néhány megfigyelés a belső térről:
- a hajtóművek felett a szembefordított ülések között dobogók láthatóak, ám ezek esetleges szintváltozása, emelkedése az ablak felé – jellegzetes Bomba vonás – nem ítélhető meg

- maradtak korábbról az eltérő magasságú, de hátfalukkal immár összeérő kettős ülések - így rövidültek a keskeny szakaszok - köztük azonban nagyon keskeny és lefelé még szűkül is a közlekedő folyosó

- mivel a két középső futómű lehet csak hajtásmentes - vajon Melbourne-ben azok? - így vélhetőleg megmaradt az ülések közt a dobogó.

Láttátok többen Berlinben a blackpooli Flexity2-t - ott megvalósították már a nem hajtott futómű feletti podesztmentes üléseket? (A katalógus belső fotójáról ez ui. nem deríthető ki)

BPO654 2013.07.17. 23:44:29

Kívülről olyan mint egy piton ezzel a fényezéssel.
Vannak magyar vonatkozású témák is azzal kéne többet foglalkozni. Pl: átépítik a Lánchíd-aluljárót.... .

premium salmon 2013.11.10. 08:28:53

@taksony11:
, hanem a szintén ausztrál Arany Partra.

premium salmon 2013.11.10. 08:38:07

@BPO654:
A kolléga urat miért irritálja, hogy bátorkodtam megkérdeni a nagyszámú, közpénzen a berlini Innotrans kiállításon szakmai kiküldetésben járt magyar szakembertől, hogy a Flexity 2 rámpa- és dobogómentes-e?
Bizonyára tudja, hogy a Bomba korábban bejelentette, hogy tervezik már a nemzeti / hazai villamost és az sem kerülte el figyelmét, hogy Budapesten bonyolódik a tuja tender.
Vettem útmutatását arról, hogy mit lehet itt kérdezni, igyekszem megfelelni most és a jövőben is :-)

mestska · http://cities.blog.hu 2013.11.16. 14:20:26

@premium salmon: a blackpooli kocsi, ami az innotranson is ki volt állítva, az nem rámpa és dobogómentes, sőt.
süti beállítások módosítása