2008. december 11-e nagy nap a krakkói villamosközlekedés életében. Az építkezés 34 éve történt megkezdése után átadták a Főpályaudvar alatt keresztben húzódó villamosalagutat, mely új kapcsolatot teremt a város északi és déli része között.
Az alagutat még 1974-ben kezdték el építeni, Krakkó első metróvonalának részeként. A vonal a város nyugati részeit kötötte volna össze a városközponttal, majd későbbiekben Krakkó keleti részén kiépített ipari központtal, Nowa Hutával. Az eredeti elképzelésekben az alagút hosszabb lett volna, keresztülszelve a városközpontot.
Az alagút első szakaszát Krakkó főpályaudvarának átépítésével egyidőben kezdték el építeni, keresztirányban a peronok alatt. Az építkezés gyorsan haladt, a 80-as évek közepén a kapcsolódó felszíni villamosjáratokat is megszüntették.
1990-re 180 méternyi alagút készült el, a rendszerváltás azonban megakadályozta a munka folytatását, anyagi okokból az összes beruházást fel kellett függeszteni. A pénzhiány következtében a koncepció is változott. Az új elv szerint alagút immár észak és dél, nem kelet és nyugat között teremtett kapcsolatot, metró helyett pedig gyorsvillamos részére épül.
A munkálatok 1995-ben folytatódtak az alagút keleti bevezető útján, 1999-re 605 méter alagút készült el. Ezután hosszú, építésmentes szünet következett,2004-es újrakezdéssel. Az alagút pontos kialakítása ezekben az években is változott, ahogy a kivitelező személye is, a munka pedig meglehetősen szaggatottan haladt előre. 2006-ra elkészült a tulajdonképpeni villamos-alagút, de a kivezetése a Rondo Mogilskiego felé továbbra sem volt megoldva, a munkálatokban újabb szünet állt elő. Az alagút teljes hosszában végül 2007 júliusában készült el, 2008. december 11-én pedig végül átadták az összesen 1538 méter hosszú földalatti létesítményt.
Az alagútban a 10 percenként közlekedő 50-es viszonylat halad keresztül. A villamosviszonylatok jelenlegi útvonalai itt láthatóak.
Az alagút átadásáról további fotók találhatók ezen a lapon