Vitoria után ejtsünk szót egy másik városról is, ahol karácsonyi meglepetésként a helyi lakosok tömegközlekedést kaptak. (lesz még további ilyen) Santo Domingo, a Dominikai Köztársaság fővárosa a maga 2,2 millió lakójával, ha a "nyugati világban" lenne, nagysága okán már rég kötöttpályás közösségi közlekedéssel rendelkezne. A városban a folyamatosan növekvő autópark miatt a dugók száma egyre nőtt, melyen a helyi, alacsony hatásfokú tömegközlekedés nem tudott segíteni.
2008. december 22-én azonban San Juan után megnyílt a karibi térség második metróhálózata, mely a Santo Domingo-i nagyszabású metróhálózati terveinek első eleme. A normálnyomtávú vonal 14,5 km hosszú, összesen 16 állomással. A Karib-tenger (és a városközpont) felé haladva a vonal fokozatosan bukik le a föld alá, míg az első 4 állomás viadukton helyezkedik el, az utolsók már a föld alatt.
A fotón érzékelhető, hogy a viadukton haladó rész a külvárosokban haladva jelentősen megváltoztatta az utcaképet, elgondoltatva, hogy valóban ez a metró volt-e a leghatékonyabb közlekedésfejlesztési beruházás. (saját vélemény: nem. De ha a szomszéd szigeten van, nekünk is legyen) 2008. februárjában az első (elnöki) próbamenet alatt készültek helikopteres felvételek is, melyek jól érzékeltetik a környék beépítését. A megtekintéshez katt ide.
Meglepő módon ("remekül" segítve a tájékozódást) az állomások nem a környező utcákról kapták a neveiket, hanem egy elnöki döntés alapján az ország fontos történelmi személyeiről.
A 700 millió dolláros projekt részeként a vonalon az Alstom Metropolis típusú szerelvényei közlekednek, 3 perces követéssel. A háromkocsis szerelvényekből összesen 19 darab készült, melyből 17 szükséges a napi üzemhez. A 617 férőhelyes vonatok első példányait 2007 decemberében hajózták be Barcelonában, Santo Domingoba a idei év januárjában érkeztek meg. Mindegyik szerelvény légkondicionált, digitális utastájékoztatással ellátott, áramfelvételük felsővezetékről történik.
A szerelvények hosszával ellentétben az állomások 6 kocsi hosszúságra lettek kiépítve, az esetleges jövőbeni utasforgalom-növekedésre gondolva.Az elképzelések alapján 2009-ben a metróvonalat mintegy 200 ezer utas fogja használni. Karácsonyi ajándékként, egyfajta próbaüzemként újévig a metrót bárki ingyen használhatja.