PTinfo

PTinfo

100+

2009. június 11. - mestska

Ha minden igaz, akkor a blog a brasiliai poszttal jubilált, az volt ugyanis a századik bejegyzés, ami kikerült. Mióta nem csak olvasom, hanem továbbítom is ezeket a híreket, azóta figyeltem fel igazán arra, hogy mennyi városi közlekedési, kötöttpályás hír is jelenik meg. A legtöbb vonalátadásról volt poszt, de voltak olyanok is, amik kimaradtak, másról, tervekről, elképzelésekről, közlekedési épületekről még kisebb arányban jelent meg poszt.

A posztok témaválasztásában igyekszem változatos lenni, különösen a helyszníekre vonatkozóan. Azt viszont nehezen lehet elkerülni, hogy a statiszikák alapján kisebb érdeklődést kiváltó dél-amerikai, arab, vagy ausztrál témákról ne essen szó, ezeken a területeken fejlődik legtöbbet ugyanis a városi közlekedés.

Ha már megszületett ez a poszt, szívesen várnám a ti véleményeteket is, legyen ez a blog első közvéleménykutatása :))

A tovább után pár kérdés olvasható.

1) A világ melyik részeiből olvasnátok híreket? Kit mi érdekel?

2) Kit milyen téma érdekel? A blog elsősorban a tervek, átadások miatt jött létre, de azóta volt itt poszt Calatrava új new yorki épületéről, vagy járműátadásokról, járműtenderekről is

3) Mivel biztos, hogy nem lesz a jövőben sem poszt mindenről, így kíváncsi lennék, hogy lenne-e igény arra, hogy kétsoros posztok helyett (aminek nem látom értelmét) az oldalhasábban legyen egy lista az elkövetkező, és közelmúltbeli átadásokról?

Minden véleményt szívesen várok :)

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr151178453

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.06.11. 11:40:27

1.) Az Antarktiszról például még nem írtál semmit. :) Eygébként szerintem pont jó, hogy dél-amerikai, arab, vagy ausztrál témákról írsz.
2.) Kis színes hírek, mint a bukaresti reptéri vasút csődje.
3.) Oldalhasáb jöhet.

at3sz 2009.06.11. 12:45:44

Üdv :)

A nem buszos témákban ez számomra egy nagyon jó úgymond piacvezető blog. :) Tetszik benne az amit a postban fejtegettél, hogy a világ minden részéről jönnek hírek a postok közé. ha nem is mindig szövegelek itt "feleslegesen", de volt pár olyan post ami nagyon érdekelt, mint pl a repülős metrószállítás stb.

Ha meg kedvenc részt kell mondani akkor szívem az oroszországi témákhoz húzna :D

A 3-as kérdéshez pedig: Szerintem nem rossz a pársoros post, nállam is vannak ilyen kis rövidkék.

at3sz 2009.06.11. 12:47:44

Illetve a Transmillenio renszerről szívesen olvasnék híreket. Anno láttam róla egy nagyon jó videót. Igaz hogy OFF bus-system, de jellegzetes dél-ameriaki metróhelyettesítő mód.

jack o'neill 2009.06.11. 12:50:20

Gratula a 100 poszthoz!

Közvélemény kutatáshoz:
1., Ahogy eddig. Nekem tetszett, hogy egyszer az amerikai kontinens, aztán mi, másszor meg Ázsia került terítékre.
2., Jöhet bármi mint eddig.
3., Oldalhasáb jó ötlet.

jazzcool 2009.06.11. 13:19:55

csatlakozom az előttem szólókhoz, beleértve a gratulát is, egy dologgal kiegészíteném: akár kisebb történések is érdekesek lehetnek a szomszédos országokból, továbbá a csehekről és a lengyelekről.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.06.11. 13:31:37

Nekem tetszik a blogod profilja. Bár a műfaj kicsit kevésbé "interaktív", mint a fórum. írsz, írunk, néha válaszolsz, süllyed.

Oldalhasáb: Hát szerintem ha flesses, akkor ne legyen. Elrettentő példa: erminavet blogja (Kötöttpálya), ami a legtöbb böngészőt hosszú időkre leakasztja betöltődés közben.

mestska · http://cities.blog.hu 2009.06.11. 15:11:12

@at3sz:

hm, piacvezető blog, már ezért megérte berakni ezt a posztot :))))

a pársoros poszttal az a bajom, hogy nem derül ki semmi belőle. Most pl. beírom, hogy Brasilában megnyílt két megálló, abból nem sok derül ki, számomra sem :)

Valamelyik BRT rendszerről előbb-utóbb lesz poszt :) ha esetleg tudsz olyan hírek oldalt, ahol foglalkoznak a dél-amerikai BRT-kkel rendszeresen, akkor örömmel veszem, ha megosztod a linket.

mestska · http://cities.blog.hu 2009.06.11. 15:12:12

@Comandante en Jefe:

És hogy gondolonád interaktívabá tenni?

az oldalhasáb sima textes lenne, kicsi vagyok én a flesshez :)

MHD 2009.06.11. 15:42:25

A közvélemény-kutatás arra is jó, hogy lásd kik olvassák "aktívan" a blogodat.
Gratulálok a 100.-hoz várom a következő 100-t!
Válaszaim:
1. Szívesen olvasom azokat a távoli sínes híreidet, amikre egyébként nem lenne időm (már mint felkutatni a a www-n), de szívesen olvasok hazai, vagy környező országbeli híreket is.
2. Engem a blogodon leginkább a városi (elővárosi) kötöttpályás közlekedés érdekelt, ez jöhet bármilyen mennyiségben (illetve a hozzá kapcsolódó hírek és infók: új járművek, gyártók, tenderek stb.)
3. Jöhet...:)

Dennai 2009.06.11. 16:00:26

1, Mindenhonnét, legalább látjuk hogy csak mi vagyunk lemaradva... :P

2, tulajdonképpen minden ami kötödik a kötöttpályás közlekedéshez érdekel, Jöhet mind!!!

3, Ez viszon nem annyira fontos, nem baj ha egyik-másik cikk rövidebb, én inkább betenném a többi közé.

Egyébként pedig nagyon is örülünk a blognak!!!!

mestska · http://cities.blog.hu 2009.06.11. 20:39:12

na, az oldaldoboz hamarosan aktiválódni fog. A megoldás egy, a posztok között meg nem jelenő, csak az oldaldobozból elérhető, folyamatosan frissülő bejegyzés lesz.

at3sz 2009.06.11. 22:27:09

@mestska: Sajnos nem tudok ilyet. Csak egyszer egy Környvédes oldalon találtam egy videót, amely ennek a rendszernek a környezeti előnyeit ecsetelte + a kiépítésével, működésével is foglakozott. Bár szerintem túldicsérték ott a rendszert. :)

Én csak véletlen bukkanok ilyenekre sajna.

fberci 2009.06.11. 23:43:12

Engem inkább Európa érdekelne, illetve más fejlettebb területek (pl. USA, Ausztrália), de természetesen a többi hírt is érdekesnek szoktam találni.

A témák tekintetében felőlem minden jöhet, szívesen olvasnék még többet a járművekről is.

És természetesen gratula, miattam már nem kell belinkelni az összes posztot az index fórumokba, a blog fixen bent van RSS-en. :P

Esetleg ha már véleményről és kritikáról van szó, akkor annyit megjegyeznék szigorúan építő jelleggel, hogy felsorolás esetében az "és" és a "vagy" előtt nem kell vesszőt tenni (mindig írsz, ebben a bejegyzésben is). De ez legyen a legnagyobb baj! ;)

Grgabácsi 2009.06.12. 08:54:53

Nahát, már elérkezett a 100?
Igazából úgy jó a blog, ahogy van, de ha már:
1: Szívesen olvasnék a posztszovjet és más hasonszőrű (balkáni, ázsiai) térségekről, ahogy volt is pár poszt, ami ezzel foglalkozott, ezeket bizonyos szempontból érdekesebbnek találtam. (A németajkú országok történéseit meg úgyis megtudom a Strassenbahn magazinból.)

2: Ha már szóba került a BRT, akkor pl. az érdekelne. Tény, hogy döntő részben mindegyikőnk a kötött pályát preferálja, de azért lássuk be, hogy van élet azon kívül is, sőt!

3: Jawohl!

mestska · http://cities.blog.hu 2009.06.12. 11:01:07

@fberci:
azért szoktam belinkelni a posztokat, mert az eseti olvasók száma magasabb, mint a rendszereseké.

mestska · http://cities.blog.hu 2009.06.12. 11:09:24

@Grgabácsi:

1) a posztok jelenleg úgy készülnek, hogy van kb. 10-12 oldal (angol, japán, lengyel, német, spanyol, olasz nyelven), ahol a híreket részben rss-en, részben máshogy figyelem. sajnos olyan orosz oldalt, ami ilyen szempontból alkalmas lenne egy folyamatos figyelésre, még nem találtam. Ha tudsz ilyet, ne titkold. :)
Mivel a posztok igyekeznek aktualitásokhoz kötődni, így csak úgy véletlenszerűen nagyon ritkán keresgélek mondjuk az orosz villamosüzemek között, hisz elég kicsi az esélye, hogy épptörtént ott valami fontosabb. Erre egyébként elég időm sem lenne. Ezért lenne jó egy orosz nyelvű közlekedési híroldal, ahonnan akár egy rövidhírből már tovább tudok lépni.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.06.12. 13:29:07

@mestska: "És hogy gondolonád interaktívabá tenni?"
hát azt nem tudom :)
ilyen műfaj a blog

mestska · http://cities.blog.hu 2009.06.12. 13:57:17

@Comandante en Jefe:

én még azon gondolkodtam, hogy hogyan lehetne belecsempészni a poszokba az új, e önálló posztot nem érdemló információkat. Pl. most olvastam, hogy a szófiai metró új szakaszán az első hónap után mennyi sok utas volt.

Lehet érdemes lenne a régi posztokat újrakommentelni? Olvasná azt valaki? Végül iso oldalt megjelenik, mint új hozzászólás.

stepboy 2009.06.12. 18:06:44

@mestska: Az oldal nagyon jó, gyakran olvasom; igaz ritkán szólok hozzá a témákhoz (ez a második alkalom :-)).
A témaválasztás már most is nagyon jó és mivel nem ismerem jobban ezt a szakterületet, ötletem sincsen merre lehetne jobban fejleszteni.
Viszont ha van vmi új ötleted, dobd be és majd úgy is kiderül, hogy azt mennyire kedvelik az olvasók.
Ha a régi posztokat újrakommentelsz friss infóval az rss-ben nem jelenik meg (remélem jól gondolom); ezért szerintem érdemes új posztot írni -> max. akit nem érdekel, az majd nem olvassa.
Nah, hát ez hosszú lett. :-)

at3sz 2009.06.12. 21:54:12

@mestska: Az jó, hogy az "újdonságok" közt keresgélsz, hisz ez a blog alapja, de ötletként felvetem, mivolna ha meglévő Tömköz rendszerek bemutatásáról indítanál egy sorozatot. Itt pl lehetne a BRT-ről is az orosz-exszovjet dolgokról is írni stb stb.

Mert ez az ami nagyon tetszik ebben a blogban (bár erőssen buszpárti vagyok, de érdekel minden tömköz ág olvasgatás terén), hogy 90%-ban olyan dolgokat olvassok itt, amiről lövésem sincs hogy olyan Európa egyik-másik vagy a világ egyik-másik végén van, érsd: Tömköz rendszerek, XY városban ilyen-olyan metrók, ligthtrain-ek, tram-train-ek stb.

Szerintem egy-egy nagyobb lélegzetű alaposabb összefoglaló írás a különböző rendszerekről sokunkat érdekelne, nem csak engem. S ehhez kapcsolódóan az oldaldoboznál egy összefoglaló linkdobozt rakhatnál s így visszakereshető lenne később is könnyen, s jó alap lenne a lelkes kezdőknek, hogy ez vagy az mi is éppen.

Vélemény erről? :)

VitézyDávid 2009.06.12. 23:11:21

Szerintem így jó a blog, ahogy van, tartalmilag és földrajzilag is. A 3. pontot támogatva még annyit jegyeznék meg, hogy esetleg egy frissülő térképen még össze lehetne foglalni, hogy miről volt már bejegyzés, abban lehetne még fantázia.

mestska · http://cities.blog.hu 2009.06.13. 12:38:49

@VitézyDávid:

Én nagyon szívesen csinálnék térképet, annak azonban úgy lenne leginkább értelme, ha a térképről közvetlen link vezetne az adott poszthoz, ennek technikai megvalósítása azonban lehet, hpogy problémát okozna számomra :)

mestska · http://cities.blog.hu 2009.06.13. 12:41:44

@at3sz:

nem tartom valószínűnek, hogy lesz ilyen, az azpnban, hogy fogalom-magyarázatos post legyen egyszer, az más okból már felmerült bennem. Pl. mi az hogy metró, és miért light rail a light rail.

Egy másik poszt pedig arról, hogy mik is azok a weboldalak, ahol a kedves érdeklődő sok mindent. Pl. számomra az internettel való ismerkedés egyik nagy felfedezése és ámulata az urbanrail.net (akkor még metropla.net) oldal felfedezése volt 8-9 évvel ezelőtt.

Utazó Kiskövet · http://kiskovet.blog.hu/ 2009.06.13. 14:02:16

0: Grat!
1: Pont így tovább!
2: Pont így tovább!
3: Oldalhasáb, rövid poszt, bármi jöhet. Lehet egy hír fontos és érdekes akkor is, ha csak két sornyi infó van róla.

spag · http://railzone.nl 2009.06.13. 19:22:06

Én is gratulálok! Most takarítottam ki a Google Readeremet (úgy értem _más_ blogokat :) ), úgyhogy remélhetőleg behozom a lemaradásomat az írásaidból.

1-2. Azon felül, hogy minden érdekel, ami civilizált közlekedés és városfejlesztés, a kedvenceim azok a fejlesztések, amik kis fantáziával nálunk is megvalósíthatóak lennének. Tehát mágnesvasút, NSV helyett tram-trainek és városfejlesztéssel összekötött villamosépítések.

3. Én pontosan erre a Twittert használom, ami az oldalhasábban is látható, bár eddig egyikőtöknek sem tetszik :)

mestska · http://cities.blog.hu 2009.06.14. 15:27:40

@spag:

azért az nsv, és a városfejlesztéssel egybekötött villamosépítés nem egymás helyettesítője :)

(A Twitter meg nem tetszik és kész :)

Szolnoki 2009.06.17. 23:08:49

1: A világ minden részéről, főleg ami Magyarország környékén, ill. ami az országon belül történik

2: Ami eddig volt az tökéletes, tervek, átadások... lehetnének posztok pl. soha be nem fejezett/el nem kezdett beruházásokról (győri villamos, ...)

3: Legyen oldaldoboz, de ne csinálj 2 soros posztot

at3sz 2009.08.13. 13:30:02

@mestska:

Ajánlanék egy cikket:

infobus.pl/text.php?from=main&id=26312

Mivel nem tudtam, hogy hol, így ide tettem ha nem gond. De lengyelül van, szóval szót nem értek belőle :)

Amúgy ezt az oldalt időnként érdemes figyelgetni ilyen témában.

mestska · http://cities.blog.hu 2009.08.15. 09:46:50

köszi :)

az oldalt egyébként ismertem, a lengyel posztok egy részének ez volt a forrása.
süti beállítások módosítása