Amikor a kilencvenes évek elején valamikor a BNV-n jártam, kezembe került egy színes-szagos könyvecske Koreáról. A könyv - bár ingyenes volt- rengeteg információt tartalmazott a gazdaságtól a népművészetig, na és persze szó esett a városi közlekedésről is. Utóbbi kapcsán elhangzott, hogy a fővároson túl az oszág második legnagyobb városában, Puszanban találni metróvonalat, akkor épp egyet. Azóta elég sok minden változott, ma már hat koreai nagyvárosban találunk metróvonalakat, Incshonról már ezen a blogon is szó esett.
Mára a koreai városok elérték azt a szintet, hogy a metróhálózatuk jórészt lefedi az ezzel a közlekedési eszközzel optimálisan és gazdaságosan kiszolgálható területeket, így elkezdtek más kisebb kapacitású kötöttpályás eszköz után nézni. Ez a kisebb kapacitású eszköz az LRT lett, mely azonban a koreaiaknál nem a Light Rail Transit rövidítése, hanem a Light Rapid Transité. A nevek mellett a paraméterekben is eltérés van, az ottani LRT sokkal inkább jelent egy könnyű automata metrót, mint egy emelt szintű paraméterekkel rendelkező villamost.
Az egyik első koreai LRT, ami megvalósul, úgy tűnik, a már említett Puszanban lesz, melynek a próbafutása 2009. április 8-án kezdődött meg, (videó róla itt) az átadás pedig 2010. decemberében várható.
A vonal 12,7 kilométer hosszú lesz, 14 állomással, a vonal nyomtáva 1700 mm lesz. A szokatlan nyomtávot a jármű jellege indokolja. Az ugyanis a francia VAL rendszerekhez hasonlóan gumikerekű lesz. A KRRI, a koreai vasúti kutatóintézet K-AGT néven lényegében már standardizálta a járműtípust, melyet hasonló rendszerekre bátran ajánlanak. A jármű egyébként színezésében, és formájában Puszant, és vitorláshajót jelképezne. (ez nem sikerült valami fényesre szerintem)
A szerelvények a vonalon hat darab kocsiból állnak egyenként, a kocsik hosza egyenként 9,14 m, szélességük 2,4 méter. Tulajdonképp tehát hosszban és szélességben egy Combino nagyságú szerelvényről beszélünk mindössze. A szerelvények az áramot alulról, harmadik sínen keresztül nyerik.
A vonal eredetileg a puszani hármas metró elágazása lett volna, csak később változott át mai formájává. Újabban egyes források már mint a város negyedik metróvonalát kezdik emlegetni. A térképen az új vonalat kék színnel ábrázolják.
A fotók a modernday blogról származnak.