Alig fél éve, hogy az uszty-katavi UKVZ gyár bemutatta 65%-ban alacsonypadlós villamosát, máris itt a versenytárs, ráadásul immár 100% alacsonypadlóval! A 71-409 sorozatjelű, a jekatyerinburgi Uraltranszmas által gyártott háromrészes jármű 21355 mm hosszú, 2500 mm széles, egyben az első orosz gyártású villamos, ami teljes hosszában alacsonypadlós.
Nem egy szép darab (fotó: Спектр, illetve Rosszijszkaja Gazeta (Татьяна Андреева))
Az új, egyirányú, négy ajtós kocsi várhatóan decemberben kezdi meg a próbáit a jekatyerinburgi egyetem közelében. Érdekes, hogy az alacsonypadlós technológiát folyamatosan gyorsvillamosként aposztrofálják az orosz médiában, elsősorban a külső kerületek integrálása érdekében. Amerikához hasonlóan (ahol a streetcar és a light rail nem igazán átjárható, gyakran egymás mellett létező üzemek) itt is egyfajta kettőség kezd tehát kialakulni, az európai gyakorlatnál élesebben elválasztva a rövid, hagyományos magaspadlós kocsik és a hosszabb, csuklós, alacsonypadlós kocsik között.
Homlokfal (fotó: Rosszijszkaja Gazeta (Татьяна Андреева))
Az Uraltranszmas az elkészült jármű továbbfejlesztéseként egyébként felvázolt több variációt is, különböző hosszúságú járművek gyártására, a leghosszabb, hétrészes jármű 45-46 méter körüli.
Csukló (fotó: Rosszijszkaja Gazeta (Татьяна Андреева))
Fapados belső tér (fotó: server021)
Dobogós ülések a kerekek felett (fotó: Rosszijszkaja Gazeta (Татьяна Андреева))
Vicces egyébként, ha elmegy az ember a gyártó Uraltranszmas oldalára, akkor legfelül jó nagyban tankot önjáró löveget lát, csak alatta kicsiben a villamosokat. Látszik, hogy melyik piac fontosabb a cégnek :)