PTinfo

PTinfo

Új kocsi Volgográdban

2009. január 20. - mestska

Volgográd az egyik legismertebb villamosüzem Oroszországban, köszönhetően elsősorban a gyorsvillamosának, mely a Németországban megszokott módon - de Kelet-Európában már kevésbé - a városközpontban földalatti szakaszokkal rendelkezik. A teljes vonal 13,5 km hosszú, az állomások száma 19, ebből azonban csak 3,3 km helyezkedik el a föld alatt, összesen 3 állomással. 

Az 1984-ben épített vonalon a két végállomás közti menetidő 32 perc, az átlagsebesség tehát 25 km/h körül alakul. A vonal nagyszabású jellegét mutatja az utasforgalma is, mely 136.000 fő naponta. Nem rossz. 

Mivel Oroszországban vagyunk, szó sem lehet róla, hogy magasperonhoz épített Düwag járműveket találjunk, mint a hasonló megoldásokkal operáló németeknél. Van helyettük viszont Tátra T3, melyek napközben párban, hétvégén, este szólóban közlekednek a vonalon, esetenként kiegészülve egy, Miskolcról is ismert KT8D5-el.

A vonal három megállós hosszabbítását 2011-ben tervezik átadni, mivel azonban lényegében 1984, az első szakasz átadása óta épülget és csiszolódik, az átadási évben annyira nem lennék biztos. 

A város azonban hisz a bővítésben, két új, alacsonypadlós járművet is rendeltek az üzem fejlesztéseként. Az alacsonypadlós villamosok gyártását végül egy szentpétervári üzem, a PTMZ (Петербу́ргский трамва́йно-механи́ческий заво́д - ПТМЗ) hajtotta végre. Az első kocsi 2008. november 10-ére készült el, majd szentpétervári tesztelés után december 13-án küldték tovább Volgográdba, ahol december 29-én volt a hivatalos átvétel. A második kocsi idén nyáron érkezik várhatóan. 

 

Az új, háromrészes, 43%-ban alacsonypadlós kocsi 31,5 méteres hosszával a leghosszabbnak számít ma Oroszországban. A kétirányú, kétoldali ajtókkal, 50 ülőhellyel rendelkező járművet a teszteken elért 85-90 km/h sebesség miatt máris az LRT orosz megfelelőjének címzi a média, és más, gyorsvillamost tervező városoknak, Moszkvának, Pétervárnak, Voronyezsnek ajánlja. Ebből azonban természetesen nem lett még semmi, de tény, hogy az ország két legnagyobb városában egymást érik a villamosüzem külvárosi, gyors vonalakkal történő bővítésére vonatkozó elképzelések.

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr3892249

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petyag 2009.01.21. 13:29:22

A volgográdi közlekedési vállalat, a "Metroelektrotransz" szlogenje:
Мы приводим в движение город.

Magyarra szó szerint lefordítva:
"Mozgásba hozzuk a várost."

A VKV Zrt. honlapja:
gortransvolga.ru/

stvrtok 2009.02.06. 21:41:01

Volt szerencsém járni Volgográdban, igen sajátos ez a gyorsvillamos. A jó hosszú felszíni szakaszon volt néhány útátjáró, ami még nem is lenne akkora probléma, de az előzetes várakozásokhoz képest elég furcsa volt látni, hogy néhány elhagyatottabb "állomáson" peron sem volt...

Az viszont nagyon tetszett, ahogy a földatti szakaszhoz érkezvén a vágányok "helyet cseréltek", mert ott baloldali közlekedés van, hogy a jobboldali ajtós T3-asok be tudjanak állni a középperonokhoz ;-)
süti beállítások módosítása