PTinfo

PTinfo

Delhi nyüzsög

2009. május 29. - mestska

Delhiben újabban mindig történik valami, már ami a metróüzemet illeti. Az indiai főváros a metró második ütemének befejezésénél jár, így sorra történnek az átadások, és érkeznek a hírek a járműszállításokról. Félreértés ne essék: a második ütem nem egy vonal kiépítésének második szakaszát jelenti, hanem a rendszer második ütemét, ahol 2010 év végéig 127 kilométer új metróvonalat adnak még át, köztük új vonalakat. A második fázis megépülte utáni hálózat térképe itt látható.

Nézzük, mi történt májusban:

A legfontosabb hírek, hogy a 3-as, kék vonal keleti irányban egy megállóval meghosszabbodott, az eddigi Indraprastha végállomást a stilszerűen Yamuna Banknek nevezett, a Yamuna folyó túlpartján fekvő állomás váltotta fel.

Ez az egy megálló hosszabbítás azonban nagyon is fontos. Először is: ezzel a lépéssel a kék vonal is átért a Yamuna folyó túlpartjára, másrészt a szerelvények végre üzemszerűen használhatják az állomás mellett létrehozott remízt. Bár a Yamuna folyó vélhetően nem a tisztaságáról híres, a metróépítés kapcsán kisebbfajta botrány mégis kitört. A környezetvédők ugyanis a metróépítést, a remíz elhelyezkedését a folyóra károsnak, és túl közel megépültnek találták.

A most átadott vonalszakasz a metróra ráhordó buszjáratoknak köszönhetően igen intenzív forgalmú lesz, naponta mintegy 350.000 utast várnak.

A Delhi metróhálózat 67-ik állomás igazából csak nagyon ideiglenes végállomás. A vonalat ugyanis még idén októberben, és decemberben is meg fogják hosszabbítani, méghozzá Y alakban. A jelenlegi vonal Yamuna Bank álloástól kétfele válik ugyanis, és így éri el majd Anandvihart (6,2 km) és Noidat (15 km). A vonal természetesen már majdnem teljesen kész, mint azt a fotók is bizonyítják. Sőt, a noidai ágon a tesztfutások már júniusban elkezdődnek.

Május 18-án az is eldőlt, hogy az új reptéri, 23 km hosszú expresszmetró vonalán a Siemens építheti ki a felsővezetéket, a csomagkezelő rendszert, és a jelzőrendszert. A csomagkezelő rendszerre azért van szükség, mert a vonal hat állomása közül többön lehetőség lesz a check-inre, és csomagfeladásra. A feladott csomagok aztán szintén a metróval érkeznek a reptérre. A hétkocsis szerelvényekkel üzemeltett vonal nem csak szinezésében tér el a többi vonaltól, hanem sebességében is, a szerelvények 120-135 km/h órával fognak suhanni. Ez persze ottani mércével nézve nem lesz olcsó, egy jegy ára álítólag 100 rúpia, azaz közel 500 forint lesz. Viszonyításképpen: a hagyományos vonalakon távolság függvényében 6-22 rúpia között változik a jegyár.

Május 28-án pedig Lipcse/Halle reptérről felszállva megérkezett a következő Bombardier szerelvény is. A repülős metrószállításokról itt olvasható összefoglaló.

 

Az első, második, negyedik, és ötödik fotót azchael készítette, a harmadikat Sanjeev Verma, a negyediket Arvind Yadav, az utolsót a Getty Images készítette.

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr231152146

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.05.31. 15:55:44

Mindig iszonyat éles kontrasztot mutatnak ezek az indiai fejlesztések. Nyomornegyed kontra high-tech metró... Kíváncsi lennék, hogy hányan szállnak át majd tevéről metróra. :)
süti beállítások módosítása