Nem is olyan rég született egy poszt a német villamostenderekről, ez annak kiegészítésének tekinthető, az időközben kiderült újabb megrendelésekre fókuszálva:
Lipcse meglévő 28 Leolinere mellé újabb 18-at rendelt, 23 millió eurót fizetve összesen. (Ami 332 millió forintot jelent kocsinként, kicsit hihetetlenné téve ezt az árat) A helyi illetőségű Heiterblick által gyártott villamosok megvásárlását Szászország 50%-ban támogatta. A 60%-ban alacsonypadlós, 22.5 méter hosszú járművek feladata a még a városban közlekedő 43 darab Tátra T4D kiváltása, mely előreláthatóan 2012-ig valósul meg. Az újonnan érkező járművek a korábbiakkal szemben immár klímát is kapnak, mert úgy tűnik egyre melegebb van ott is nyáron...
A tram-train hálózatát folyamatosan bővítő Karlsruhe harminc új, kétáramnemű villamost rendelt a Bombardiertől, további 45-re opcióval. A 129 millió eurós szerződés keretében érkező, 37 méter hosszú járművek előreláthatólag 2011 augusztusa, és 2013 szeptembere között futnak be. Az 50%-ban alacsonypadlós, háromrészes Flexity Swiftek 37 méter hosszúak, és 2,65 méter szélesek lesznek, 244 utasnyi kapacitással.
Az első, Leolinert ábárzoló kép a wikipediáról, a második a Bombardier oldaláról származik.