Heidelberg: A német városnak leszállították az első hat Variobahn szerelvényt, mely immár a MITRAC energiattárolási rendszerrel van felszerelve. A három, tetőn elhelyezett egység fékezéskor képes az energiát tárolni, járművenként összesen 3kWh-t. A tervek szerint minden jármű 93000 kWh-t takarít meg az üzemeltetőnek évente. A járművek tudnának felsővezeték nélkül is haladni, melyet kétszer négyszáz méter hosszon ki is szeretnének használni a Neuenheimer Felden vezetett új villamosvonalon.
Kijev: Március 18-án megérkezett Kijevbe, az ukrán vasúti járműgyár, a Kremencsugban taláható Krjukovszkij Járműgyár által gyártott, 81-7021, illetve 81-7022 jelzésű kocsikból összeállított szerelvény második példánya is. A vonat, mely várhatóan a zöld jelzésű, hármas számú vonalon fog közlekedni, több ponton eltér a 2006-ban leszállított, 2009 januárja óta forgalomban közlekedő első példánytól. Többek között a fejrész kialakításban, melynek átalakítására hosszproblémák miatt volt szükség. A két fejrész közötti különbség jól látható ezen az ábrán, további fotók pedig itt találhatóak az első, és a most érkezett második kocsiról.
Krakkó: A sok-sok érdeklődő cégből a végére mindössze egy érvényes ajánlat született a 24 villamos beszerzéséről szóló krakkói tenderen, az ajánlatot pedig az a Bombardier adta, mely három részletben korábban már összesen 50 darab villamost szállított az elmúlt években a második legnagyobb lengyel várossá vált Krakkó számára. A mostani tenderben - mely részben EU finanszírozású - 24 villamost szállíthat a Bombardier 2012 végétől indulóan, amennyiben nem jön közbe semmilyen jogi probléma, és március végén sikerül megkötni a szerződést. A kocsik összértéke 58,68 millió euró, azaz egy kocsi mintegy 636 millió forintba került.
Valencia: Március 9-étől a valenciai 3-as metróvonalon a korábbi négykocsis szerelvények helyett immár ötkocsisok járnak a vonal teljes hosszában. Az összesen nyolc szerelvénnyel kiszolgált vonal forgalma a Vossloh 4300 sorozatszámú járműveivel van lebonyolítva, a szerelvények hossza a bővítéssel hatvanról hetvenöt méterre nőtt. A beruházás megvalósításához a peronok hosszának növelése volt szükséges jópár állomáson, a költségek végül 1,8 millió euróra rúgtak. Ebben természetesen nincsenek be az újonnan beszerzett plusz kocsik, ezt Valencia egy 2004 óta tartó, összesen több mint félmilliárd eurós kocsibeszerzés keretében valósította meg.
Valenciennes: Az év elejétől új üzemeltetője van Valenciennes városi tömegközlekedési hálózatának, az eddigi Transdevet ugyanis a Veolia váltotta fel egy hétéves periódusra. Az üzemeltetés - melynek pályázatán a volt, és jelenlegi operátor mellett a Keolis is indult - természetesen magában foglalja a villamosvonal, és a leendő trolibuszvonal működtetését is. Mióta ezt leírtam, kiderült azonban, hogy mégsem lesz trolibusz Valenciennesben a tervezett második villamosvonal helyett, ahogy azt a blog indulása után nem sokkal írtam. Az elképzelések ugyanis változtak, a tervezett trolikat gyártó Alstom, és Irisbus műszaki ajánlatának módosulása miatt. (aki erről többet tud, az írja meg légyszi) Az új ajánlattal szemben a városvezetés visszatért az eredeti elképzeléshez, a 15,5 kilométer hosszú, jórészt egyvágányú villamos építése már az idei év második felében elkezdődhet.
A képek forrása: bombardier.com, tov-tob.livejournal.com, Karol Wach - infotram.pl, www.railway-technology.com