A Kinki Sharyo Európában szinte ismeretlen cég, pedig mind az ázsiai, mind az amerikai vasúti járműpiacon erőteljesen jelen van. A számtalan japán kocsi mellett olyan helyekre szállított járműveket, mint a dubai, szingapúri vagy kairói metró, nem is említve az Egyesült Államok területére eladott több száz light rail járművet.
Az új ameriTRAM (fotó: www.ameritram.com)
A Kinki Sharyo úgy tűnik a mainál is jobban szeretne terjeszjedni az amerikai piacon, így az új járműve, az ameriTRAM becenévre hallgató LFX-300-as típus egy szép nagy kört tett meg január óta, miközben több amerikai városban is bemutatkozott, így Charlotte-ban, Dallasban, Austinban, Kansas Cityben, Phoenixben, Tempében és Houstonban, ahol az APTA expón zárult a turné.
Dallasban egy korábbi Kinki Sharyo kocsival (fotó: www.ameritram.com)
A január 20-án bemutatott háromrészes kocsi 20 méter hosszú, és 2650 mm széles, a modulrendszernek köszönhetően azonban akár hétrészesre is bővíthető igény esetén. A kocsi tehát akár streetcarnak, akár light railnek alkalmas lehet, ne feledjük, az Egyesült Államokban elválik a két üzem egymástól furcsa módon. A 100%-ban alacsonypadlós kocsink meglehetősen fura az ajtóelrendezése, az utasoknak mindössze egy duplaszárnyú és egy szimpla ajtó áll rendelkezésre oldalanként, ráadásul asszimetrikus elrendezésben.
Aszimmetrikus elrendezés (forrás: www.ameritram.com)
A befüggesztett rész (fotó: centralstandard.org)
A kocsi az e-Brid elnevzésű rendszernek köszönhetően képes felsővezeték nélkül is haladni, akár 8 kilométer hosszan. Az energiát ekkor a fedélzeti lítium-ion akkumulátorok biztosítják, melyek a fékezéskor termelődő energiát is képesek tárolni.
A kocsi vége. (fotó: KCUR)
A túra tudtommal eddig nem volt eredményes, nem sikerült eladni a kocsit egyik városba sem.