A bolognai reptér kiszolgálása érdekében új monorail vonalat kezdtek el építeni a közelmúltban a reptéri terminál és a főpályaudvar között. A mintegy öt kilométeres, egy közbenső megállóval rendelkező vonalnak egyedi jelleget ad majd a vonal jelentős részén, a déli oldalon felszerelt napelemsor, amelyet az állomásokon további panelek egészítenek ki. A környezettudatosság jegyében felszerelésre kerülő elemek a teljes energiamennyiség 13%-át biztosítja majd, ami 300 tonna szén-dioxid kibocsátással kevesebbet jelent évente.
Hasonló, vasúthoz kapcsolódó napelem rendszert már korábban is bemutatott a PTinfo:Belgiumban 3,6 kilométer vasutat fedtek le összesen 16 ezer napelemmel. Úgy tűnik, a közösségi közlekedési szektorban is egyre nagyobb szerepet játszik az energia ilyen módon történő megszerzése.
A vonal másik egyedi eleme a Bolognát elkerülő A14-es autópálya feletti híd lesz. A 90 méteres fesztávú építmény és az ahhoz kapcsolódó, egyfajta kapujelleget biztosító "hídfők" építészeti megjelenését Iosa Ghini tervezte, aki korábban autóbusz és stadtbahn megállót is tervezett Hannoverbe, de például a nevéhez fűződik a Ferrari első, önálló épületként működő üzlete is.
A vonal jelenleg 105 millió euróra becsült kiépítési költségét 75%-ban magánbefektetők finanszírozzák, akiknek jelenleg 35 évre szóló koncessziójuk van a vonal üzemeltetésére. Az utasok számát évi egymillióra becsülik, így a 7,5€-s jegyár mellett jó pár év eltelik, mire rentábilis lesz a járat.
A vonal emellett más hasonló, napjainkban kiépült reptéri vasúthoz hasonlóan automata üzemű lesz, egy-egy kocsira 3 perc 45 másodpercet kell majd várni átlagosan, a kocsik a teljes távot alig 7 perc alatt futják be. A kiépítendő rendszert és a kocsikat a svájci Intamin készíti majd. A két kocsi egyenként mintegy 50 utas szállítására lesz képes majd. A kocsik a két végállomás között Lanzarettoban állnak meg,kiszolgálva a környező lakónegyedeket és az itt kiépült műszaki kart.
Valamennyi kép a www.marconiexpress.it oldalról származik.