Szeptember 1-én megérkezett a korábban rendelt 37 darab Citadis első példánya Isztambulba. A járműnek nem volt épp rövid útja: a Franciaország északi részén, Valenciennesben gyártott kocsi közúton jutott el Triesztbe, ahol behajózták. A villamos a gyárat augusztus 25-én hagyta el, Triesztben pedig augusztus 29-én szállt fel a hajóra. (már többször eszembe jutott - lévén a mi metróink is közúton rohangálnak a Budapest-Chorzów-Valenciennes háromszögben -, hogy tényleg ennyire nem éri meg a vasúti szállítás? Mindegy, valószínű, tényleg nem éri meg.)
Az első példányt még a jövő év közepéig követik társai. Úticéljuk a TR1, illetve TR2 vonal lesz (térkép itt), előbbieken a Bombardier Flexityk mellé kerülnek sűrítésként, míg utóbbi vonalon az ABB által gyártott magaspadlós szerelvényeket váltják le. A sűrítésre saját szemmel láttam, hogy szükség van, a párba csatolt harmincméteres kocsik csurig vannak, utasforgalma egyes hírek alapján Nagykörút közeli, vagy azt meghaladó. A kiegészítésként a vonalra kerülő Citadisok szintén csatoltan fognak közlekedni.
Az Alstomnak ezek lesznek az első járművei, melyeket az UITP 2009-es konferencián bemutatott Ixège forgóvázzal szállít, az új megoldás sokkal komfortosabb megoldást nyújt állítólag a használt (értsd, rosszabb minőségű) pályákon is, mint a korábbiak. Gondolom, azért némely orosz, ukrán állapotba beletörne a kereke... Ha valaki erről részletesebb információkkal rendelkezik, ne titkolja.
Az első képen az új Citadis, a másodikon a jelenlegi járműflotta példányai láthatóak.