Algír: Május 15-én elkezdődtek az év végén, vagy jövő év elején megnyíló villamosvonal tesztjei az Alstom korábban leszállított Citadisaival. A vonal európai szemmel nézve is impozáns lesz (más észak-afrikai épülő villamosokhoz hasonlóan): a 23 kilométer hosszú, 38 megállós vonalat 41 Citadis fogja kiszolgálni .
Mekka: A CNR Changchun leszállította az első 12 kocsis metrószerelvényt Mekka számára, mindössze egy évvel a szerződéskötés után, a maradék 15 vonat pedig novemberig megérkezik. Az új szerelvények Mekka új metróvonalára fognak kerülni, melyet a jelenlegi ígéretek alapján a november végén esedékes mekkai zarándoklatra, a Haddzsra nyitnak meg. Az automata üzemet a jövő év közepén vezetik be, hogy a 2011-es zarándoklat idején már 72 ezer főre nőjön az irányonként szállítóképessége a vonalnak. (továbbra sem értem, hogy jön ki a 90 másodperces követés)
Phoenix: Bár a phoenixi az egyik legsikeresebb az az új amerikai villamosüzemek közül (az első év után a hétköznapi forgalom 34%-al, a hétvégi 61%-al haladja meg az előrejelzettet) a maga napi átlagos 43 ezer utasával, mégis, a hiányzó bevételek miatt az üzemeltető kénytelen a járatokat ritkítani, miután a bevételeinek háromnegyedét adó adókban erős csökkenés következett be. Ennek megfelelően július 26-tól a kocsik csúcsidőben 10 helyett 12 percenként fognak közlekedni, reggel 90 perccel később kezdődik, este pedig félórával hamarabb fejeződik be a forgalom. További részletek itt.
Prága: Április 12-én elkezdődtek a prágai A jelű metróvonal újabb, hat kilométeres szakaszának építési munkálatai. A négymegállós, nyugati irányú, Dejvicka és Motol közötti hosszabbítás 745 millió euróba (18,7 milliárd cseh koronába) fog kerülni, melyből 250-et az EU áll. Az átadást 2014-re igérik, meglátjuk, hogy tudják-e tartani. A vonalszakasz az első üteme lenne a későbbiekben a repülőtérig közlekedő etapnak, melynek pontos ütemezése egyelőre még nem ismert.
Stockholm: Az augusztus 23-án megnyíló Spårväg City villamosvonal első üteméhez hat kölcsön villamost fog felhasználni az üzemeltető Svéd Villamosvasúti Egyesület (melynek magyar honlapja is van), három Bombardier Flexity Frankfurtból, három pedig Norrköpingből fog érkezni. A kocsik 2013-14-ig maradnának üzemben, ekkor nyílik meg várhatóan a második ütem, és érkeznek meg a vonalra szánt járgányok.
Szczecin: Még tavaly ősszel 11 KT4D-t, és 20 T6A2-t vásárolt Szczecin Berlintől, mintegy másfélmillió euróért, (az összeset, nem darabját) EU forrásokat felhasználva. Az újonnan érkező kocsik a legöregebb Konstalokat váltja majd ki, a leendő új PESA járgányokhoz hasonlóan.
Varsó: A lengyelek egy 210 új metrókocsi beszerzéséről szóló tendert indítottak útjára nem régen, mintegy 250 millió euró becsült értékben. A most beszerzendő metrókocsik a meglévő észak-déli, és a várhatóan 2016-ban megnyíló kelet-nyugati vonalon egyaránt közlekedni fognak. Az átjárható kocsik beszerzéséről szóló szerződést októberig tervezik aláírni, a járműveket a győztesnek 2013-ig kell leszállítania.
A fotók forrása: Az első kettőé railwaygazette.com, a harmadiké Sean Marshall, a negyediké Hannes R