A London déli részén fekvő croydoni villamosüzem új, a meglévő Bombardier flottát kiegészíteni képes kocsik után nézett, írtam egy korábbi bejegyzésben. Akkor nem lehetett még tudni, vajon melyik gyártó lesz a befutó, az azonban már eldőlt, hogy az utasszám-növekedés miatt szükséges hat plusz kocsit nem a Bombardier fogja gyártani. A három, döntőbe került cég végül a Stadler, a CAF, valamint a PESA volt.
Az új Londonba kerülő kocsi (fotó: www.transportbriefing.co.uk)
A beszerzési tervek elképzelhetőnek tartották, hogy akár már idén ősszel új villamosokon utazzanak a dél-londoniak, ami egyet jelenthetett csak: a londoniak más város számára legyártott járműre pályáznak. Ekkor legesélyesebbnek a CAF tűnt, hiszen az Edinburghba leszállított kocsijai még évekig nem fognak közlekedni a pályaépítés időbeni késedelme miatt. A befutó végül azonban nem a spanyol cég, hanem a Stadler lett.
Az új kocsikon biztos nem utazhatnak idén az utasok, de jövő tavasszal már forgalomba állhat az első három plusz tuja. A Stadler a CAF-hoz hasonlóan lényegében raktárból húzta elő a kocsikat: egy Bergennek szállítandó, öt villamosról szóló megrendelés első három példánya készült el hamarabb a kapacitások kihasználása miatt, ezt a hármat kapja meg London. Bergennek természetesen három új kocsit gyártanak helyette Pankowban, és London számára is készül három másik új villamos, hogy teljes a most megrendelt hatos flotta. A leszállítandó ötrészes Variobahnok 32 méter hosszúak lesznek, 2,5 métert ráverve ezzel a mostani flotta járműveire.
A Stadlernek végül 16,3 millió fontot (5,1 milliárd forintot) fizet London, azaz a Stadler megkérte az árát az új kocsiknak. A kocsik árába a legnagyobb haszonélvező croydoni önkormányzat 3 millió fonttal szállt be.