Athén: 160 millió euró értékben a Hyundai-Rotem szállíthat 102 metrókocsit a kettes, és hármas számú athéni metróvonalra. A járművek 2011-ben érkeznek meg.
Dubaj: A megnyitó utáni 16. napon már az egymilliomodik utas utazott az új metróvonalon. A megnyílt 10 állomás közül a Mall of Emirates a legnépszerűbb, 192 585-en használták. Szerintem ha visszaosztjuk a napok számára, és figyelembe vesszük, hogy a megnyitó után vélhetően volt egy érdeklődésből fakadó utazási boom, akkor kevés az egymillió utas.
Hangzhou: A Nanjing SR Puzhen Rail Transport Co Ltd. 48 darab hatkocsis szerelvényt szállíthat Hangzhou első, 2011-ben megnyíló, 48 kilométeres metróvonalára. A vonal üzemeltetője az MTR lesz.
Helsinki: A jelenlegi metróhálózat automatizálása mellett a Siemens készítheti a metró nyugati, Espoo-ig tartó, várhatóan 2014-ben megnyíló, 14 kilométeres szakaszának automatizálást is. A szerződés értéke 56 millió euró.
Newcastle: Már csak ketten vannak versenyben a metróhálózat üzemeltetéséért, a jelenlegi üzemeltető Nexus, és a Deutsche Bahn Regio, a Serco, és a hongkongi MTR kiszállt a versenyből. Eredmény januárban várható, az üzemeltetést a nyertes cég áprilisban kezdi meg.
Párizs: A European Investment Bank 500 millió eurós kölcsönt biztosít a párizsi T3 Porte d’Ivry és Porte de la Chapelle közti, 14,5 kilométeres szakaszának megépítéséhez. A munkálatok már folynak, a vonalat 2012-ben adják át. A párizsi villamosfejlesztésekről térkép itt.
Szeged: Az SZKT szeretne a bolgár, és román piacra betörni, mégpedig nem üzemeltetői oldalról, hanem mint trolibusz, és villamosgyártó. Érdekesség, hogy az elmúlt hetekben-hónapokban saját villamos gyártása került szóba Szófiában, és Aradon is.
Vitoria/Gasteiz: Július 10-én megnyílt a tavaly decemberben átadott villamos abetxukoi ága is. Az új vonalszakasz 2183 méter hosszú, hat megállóval rendelkezik. A villamosüzemet a megnyitó utáni nyolc hónapban több, mint 2,5 millió utas használta.
A fotón a vitoriai villamos új szakasza látható