Poznan az elmúlt időben változatos járműparkjáról vált ismertté a villamosbarátok körében, a félmilliós város az egyik leggyorsabban modernizálta flottáját a lengyel városok között. Az eredeti Konstal 105-ösök mellett akadnak itt nyugatról használtan vásárolt villamosok, mint a Düwag GT6-os és GT8-as kocsijai, az Amszterdamból érkezett Beijnesek, akadnak itt felújított kocsik, mint a Modertrans Konstalokból átépített 40 szóló kocsija, de akadnak itt új gyártású részben vagy teljesen alacsonypadlós járgányok is, 14 Combino és 10 Tátra Rt6N1, de még a Cegielski egy darab Pumája is itt van Poznanban.
A zöld-sárga flotta az elmúlt napokban újabb két típussal egészült ki.
Moderus Beta (fotó: wikipedia)
Május 17-én a 13-as vonalon elindult az első Moderus Beta, amiből korábban 24-et rendelt a város. A kocsi a lengyel városokban még ma is százszámra előforduló Konstalok két kocsijából készült, egy alacsonypadlós középrészt közéjük helyezve. Az átépítéssel 25%-os alacsonypadlós kialakítást elérő kétcsuklós kocsi hossza 28,25 méterre nőtt, a férőhelyek száma pedig 200 fölé ugrott, amelyből 30 darab az ülőhely. Az átépítés kapcsán jelentősen modernizálták az eredeti Konstal részeket is természetesen, az utasok örömére hűtés és fűtés rendszer, egyedi ajtónyitás is került beléjük.
Guruló lépcsőház (fotó: wikipedia)
Érdekesség, hogy a Modertrans Gdanskban még a Dortmundból érkezett Düwag N8C-kből alakította át Moderus Beta tipusát, igaz MF 01 jelzéssel, mig a poznaniak MF 02 sorozatjelet kaptak.
A Moderusok mellett a másik, Poznanba megérkezett kocsi az a típus volt, ami az elmúlt két évben felkavarta a lengyel villamospiacot és amelyik már a magyar piacra is megpróbált betörni - igaz sikertelenül egyelőre.
Az első villamos már elindult... (fotó: Dawid Skonieczka)
A gyári szlogen által a legszélesebb ajtókkal rendelkező villamosként definiált Solaris Tramino első, engedélyezett példányát ugyanis - immár zöld-sárga színekben - május 23-án adták át Poznannak. A teljes hosszban alacsonypadlós, közel 32 méteres kocsikból még 2009-ben rendelt Poznan 40 darabot. A megrendelés később 45-re bővült, miután a város lehívta az első öt egységet a huszas opcióból.
A tervek szerint valamennyi, egyenként 229 férőhelyes kocsi meg fog érkezni 2012 első feléig Poznanba, hogy a foci eb ideje alatt megfelelő minőségben szolgálhassa a helyi meccsekre igyekvőket.