A queenslandi Gold Coast Ausztrália egyik legdinamikusabban fejlődő városa, hatszázezres népességével 2007-ben már a hatodik legnagyobb város, egyben a legnagyobb, nem székhely város címet is megszerezte a korábban azt tartó Newcastletől. A növekvő népesség és gazdasági aktivitás, a turistaforgalom folyamatos emelkedése miatt Gold Coast városvezetése egy új villamosüzem építése mellett döntött. (lásd erről a korábbi, részletes bejegyzést)
Sárga hernyó (fotó: www.bombardier.com)
Májusban eldőlt, hogy a kétszázmilliárd forintos beruházást a GoldlinQ nevű konzorcium valósíthatja meg, soraiban olyan nevekkel, mint a Keolis és a Downer EDI vagy épp a Bombardier. A cégcsoport öt verenytársat győzött le, a nyertes melletti további két finalista konzorciumban részt vett többek között a hongkongi üzemeltető MTR, a Veolia és az Alstom is.
A győzteseknek 2014-ig kell elkészíteni - na és persze a Bombardiernek a kocsikat leszállítani a 13 kilométeres, 16 megálló hosszú vonalra, és aztán mindezt 15 évig üzemeltetni egy PPP-megoldás keretében. A Griffith University-t és a hozzá kapcsolódó egyetemi kórházat a belvárossal összekötő vonalon (térkép) olyan megállónevek lesznek, mint Main Beach meg Surfer's Paradise, tehát talán a strandolók egy része is az új, éjjel-nappal közlekedő villamosvonalat fogja használni.
A középső, hosszirányú úton fog a villamos kanyarogni (fotó: wikipedia)
A Bombardier a melbournei győzelem után ismét előrelépett az ausztrál villamospiac meghódításában tehát. A mostani, 181 millió eurós szerződés értelmében 14, egyenként 45 méter hosszú Flexity 2-est fog leszállítani, majd fenntartani. A kocsik 7-8 perenként fogják egymást követni a tervek szerint, ehhez napi mintegy 50 ezer utast jósolnak előre.