A Solaris a buszok, trolik és villamosok után metrót és elektromos motorvonatokat is építene, jelentette be Krzysztof Olszewski egy sajtókonferencián, a kielcei Transexpo kiállításon (ahol a Solaris többek között az elektromos hajtású buszát is bemutatta) még szeptember végén. Ennél többet nem is tudtak meg az újságírók a témában, annyi biztos, hogy nem most indul a projekt.
A Solaris metróépítésbe történő beszállása meglepő hírnek tűnik, de ez volt pár évvel ezelőtt az is, amikor a villamosépítést jelentették be (érdemes a linkre kattintani, milyen szkeptikusan fogadta a hírt a hazai villamosbarát közönség). Utóbbi sikeresnek bizonyult, az első kocsi már fut Poznan utcáin, és Jénában is a lengyel céget választották az új villamoskocsik beszállítójaként. A metró azonban nagyobb falatnak tűnik jóval, na persze nem technológiailag, hanem a felvevő piac méretét illetően. A metró esetében még a hazai piacra sem építhet a poznani gyár, mint tette azt a buszoknál majd a villamosnál is, hiszen az egyetlen lengyel metróüzem, a varsói, épp most köteleződött el a Siemens mellett, és nem tudni mikor lesz újabb rendelés. Külföldi piacon pedig referencia nélkül nehéz lesz indulni.
Az elővárosi motorvonatok tekintetében ráadásul versenytársnak ott van a szintén a hazai pályára játszó, a keleti piacokat megcélzó PESA, vagy a Newag. A Solarisnak nem lenne egyszerű tehát a feladata, ha új gyártói szegmenst kíván létrehozni. Vagy mégis? Szerintetek?