Prága közlekedési hálózatát sokkal jobban megviselte az árvíz, mint a budapestit, pedig a Moldva áradása messze elmaradt a 2002-es árvizétől, amikor a metróhálózat jelentős része víz alá került, vonatok ragadtak az alagútban, több hónapos korlátozásokat és sok milliárd koronás beavatkozást hozva magával. Most Prágában június harmadikán a három metróvonal 57 állomásából 18 le volt zárva, lényegében a teljes belvárosi és kisoldali hálózat kiesett a forgalomból. Ha ezt összehasonlítjuk azzal, hogy itt "csak" egy metrómegálló, a Batthyány tér lezárása várható, akkor érezhető a különbség.
Jó sok villamos (fotó: 1+1=3/Skyscrapercity)
A metrók pótlására Prágában - mint 2002-ben is - a villamosokat vetették be, köszönhetően a jelentősen megcsonkult, ugyanakkor szervezhető, ma is egységes hálózatot biztosító vágányrendszernek köszönhetően. Ahhoz persze, hogy az amúgy is intenzív villamosforgalmat tovább erősítsék az új, illetve terelt viszonylatok számos járműre volt szükség, vágány ugyanakkor nem lett több, így nem csoda, hogy villamos torlódások alakultak ki a városban.
A metróhálózat harmadikán. (forrás: dpp.cz)
A képen első helyen álló XB járat is pótló volt, a B metrót pótolta, egészen június 7-ig, amikor korlátozásokkal, de újraindultak a metrók, igaz több állomást így is kihagynak még.
A metróhálózat hetedikén (forrás: dpp.cz)
Ha kíváncsi vagy a legfrissebb tömegközledési hírekre, érdekességekre, akkor kövesd a PTinfo rendszeresen frissülő Facebook oldalát, ahol folyamatos információt kaphatsz a közlekedéshez kapcsolódó újdonságokról, furcsaságokról, érdekességekről.