Denver: Denverben kiállították a 2015-ben megnyíló, Denver és Aurora belvárosát a denveri nemzetközi reptérrel öszekötő gyorsvasút Hyundai-Rotem által szállított első kocsijának mock-upját. A Rotem tavaly nyerte el a jogot, hogy 50 kocsit szállíthasson a 37 kilométeres vonalra, a sorozatjárművek várhatóan 2013-ig érkeznek majd meg.
Caution felirat, nehogy valaki belegyalogoljon a hátsó rajzba (fotó: denverinfill.com)
Dzsidda: A hárommilliós szaúdi város, Dzsidda a Bombardierrel szerződött egy repülőtéri peoplemover rendszer kiépítésére. A kanadaiak a másfél kilométeres, terminálokat összekötő vonalat a hozzá tartozó 10 kocsival együtt összesen 96 millió dollárért szállítják le, az átadás 2014-ben várható. A beruházásra a folyamatosan növekvő utasszám (2009-ben 17 millió) és az új terminál építése miatt van szükség. A Bombardier a szokásos Innovia APM 300 technológiát hozza Szaúd-Arábiába.
A people mover látványterve (www.railwaygazette.com)
Grasse: A parfüm című könyvből és filmből elhíresült Grasse új siklójára kerülő POMA kocsik látványtervét a közelmúltban mutatták be. Bár modernnek igyekeznek tűnni, nekem annyira nem jönnek be.
A grassei sikló nem lesz teljesen új, a budapestihez hasonlóan sok évtizedes szünetelés után építik/nyitják újra. A siklót eredetileg 1919-ben nyitották meg, hogy a már korábban kiépült Cannes-Grasse vasútvonal völgyben lévő állomásától az utasok könnyen a városba érkezzenek. A vasút az autóval szemben fokozatosan veszített előnyéből, és már 1938-ban bezárták, amit a sikló bezárása meg sem várt, fél évvel a vasút megszűnése előtt eltűnt.
Fura (fotó: www.poma.net)
2005-ben azonban újra megnyílt a Cannes-ba vezető vasút, a grasseiek pedig sikerrel pályáztak az állami támogatásra, így 2013-tól ismét működhet az 570 méter hosszú, 20%-os emelkedőn haladó négymegállós vonal, melyet a most bemutatott modern, kétkocsis szerelvényekből kettő fog kiszolgálni.
Milánó: Az Impregilo-konzorcium nyerte el a milánói 4-es metró építésének és üzemeltetésének lehetőségét. A konzorciumnak, amely a Astaldiból, az Ansaldo STS-ből, az AnsaldoBredaból, a Sirtiből, és a milánói üzemeltető ATM-ből áll az Impregilo mellett, összesen 24 éves üzemeltetésre szerzett jogot. A Linate repülőtérre kifutó 4-es metró építése régóta húzódik. Bár a tervek 10 éve elkészültek, az építkezés megkezdése évről-évre húzódott. Most négy év alatt kell megépíteni a metróvonal első szakaszát az olaszoknak, ami elég reménytelen vállalkozásnak tűnik.
Az olaszok egyébként ajánlatukban a két irány közös alagútban vezetését javasolták, egymás felett, ezzel eltértek a konkurrens csoport (Pizzarotti-Thales-RATP-Siemens-CAF) hagyományos, kétalagutas tervétől.
A 15 kilométeres, 21 megállós vonal (térkép) kiépítésének tervezett költsége 1,69 milliárd euró, amelyből 1,2-t finanszíroz az olasz állam és Milánó.
Palermo: Május 18-án megérkezett az első Flexity Outlook kocsi a tervezett palermoi villamoshálózatra (Palermo az egyik legnépesebb európai város, ahol nincs villamos) , melyet kéthetente további 16 fog követni, nápolyi behajózással. A várhatóan 2012-ben megnyíló, háromvonalas villamoshálózatra érkező, 36 méteres kocsikat darabonként mintegy 3,2 millió euróért vette Szicilia legnagyobb városa. A tesztek csak november környékén fognak elkezdődni, várhatóan addigra kerül az infrastruktúra olyan állapotba, hogy ezt meg lehet tenni. (a hármas vonal építése még el sem kezdődött, nincs meg rá a fedezet)
Még a szárazföldön (fotó: wikipedia)
Már Szicílián, még becsomagolva (fotó: www.mobilitapalermo.org)